/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
codec pack
Fra : return
Vist : 656 gange
362 point
Dato : 05-11-09 09:53

hej

nogen der lige ved hvor man henter en full codec pack køre xp og har ikke lyd på min musik eller video nogen der kan hjælpe

og vil også gerne ha nogle driver bundkortet til lyd og internet så vil jeg prøve mig frem

nogen der kan hjælpe

Kommentar
Fra : troldenesdhb

Dato : 05-11-09 09:54
Kommentar
Fra : troldenesdhb

Dato : 05-11-09 10:01

Det er denne jeg selv bruger

http://www.k-litemegacodecpack.com/

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 05-11-09 10:03

Hvis/når du installerer k-lite pakken, så husk at lade være med at installerer værktøjslinjen

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 05-11-09 10:03

Værktøjslinjen=toolbar

Kommentar
Fra : return

Dato : 05-11-09 10:14

Var der ingen der kan finde netkort driver til ens net kort for dem man gler jeg også

Kommentar
Fra : emhauge

Dato : 05-11-09 10:35

øhhh, hvilken netkort har du?

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 05-11-09 11:11

Citat
og vil også gerne ha nogle driver bundkortet til lyd og internet
så skal du først fortælle os hvilken lydkort netkort du har i computeren, du kan se noget om dem og opdatere driver fra Enhedshåndtering, højreklik på den enhed du vil opdatere og klik på Opdater driver - lad computeren søge på internettet efter driver.
Husk når du installerer en codecs pakke, så skal alle andre codecs afinstalleres først

Kommentar
Fra : return

Dato : 05-11-09 11:44

ved det faktisk da det er en gammel en jeg har men har faktisk tidligere fået hjælp hvor man kunne downloade forskellige internet driver til net korgt og så kunne man jo bare prøve sig frem og nogle af dem virkede men kan bare ik huske hvilke jeg brugte for så havde jeg ikke stillet dette her spørgsmål

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 05-11-09 12:12

Virker lyd og internet ? Hvorfor så eksperimentere med opdateringer
Hold dig fra noget som virker

Kommentar
Fra : return

Dato : 05-11-09 14:37

o.v.n
nej det jeg kan er at afspille video men bare uden lyd og kan ikke komme online på den pc da der ikke er installeret en netværksdriver til netkortet

mon du har et bud og gerne link til hvor det kan hentes

Kommentar
Fra : morfar35

Dato : 05-11-09 16:56
Kommentar
Fra : dos-man

Dato : 05-11-09 18:19

return >> det bedste du kan gøre er at at tage dit netkort ud ( jeg går ud fra at det er en stationer pc ) og så kigger du på de tal og bogtstaver der står på chippen
dette er et eks. på rtl 8139
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/7/75/Realtek_rtl8139d.jpg

så har du hvilket net kort du har og så er det kun at google den den driver ved evt at bruge tal og bogstaver

Accepteret svar
Fra : o.v.n.

Modtaget 362 point
Dato : 06-11-09 01:29

Snakker vi netkort og eller bundkort drivere ?
Mit forslag til at se film med lyd, er det samme som trolden kom med i sit andet indlæg, jeg ville dog hente den hos Filehippo og være sikker på at hente nyeste version i første hug:
http://www.filehippo.com/download_klite_codec_pack/
du henter ved at klikke på Download Latest Version og installarerer pakken lige som du installerer et program, hvis det Vista så højre klik på den fil du har hentet og klik Kør som administrator, med XP dobbelt klikker du får at starte installationen, husk at fjerne andre codecs først fra Tilføj og fjern programmer, ellers går der koks i maskineriet og Windows kan ikke bestemme sig for hvilken af de mulige codecs som den vil bruge = ingen lyd, nogle få vinduer henne i installationen af K-Lite pakken får du mulighed for at vælge Windows Media Player som Default player hvis du foretrækker den i stedet for Media Player Classic som følger med i codecs pakken

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 06-11-09 01:35

Angående de andre drivere du efterlyser, hent SIW som er et program der kan fortælle dig alt om alt på din computer, den finder navnet på dit netkort også, rul lidt ned på siden og klik på den venstre grønne knap for at hente den version som har dansk sprog, Multilanguage version:
http://www.gtopala.com/
fortæl hvad programmet finder ud af før vi kan hjælpe med at finde en driver

Godkendelse af svar
Fra : return

Dato : 10-11-09 10:50

Tak for svaret o.v.n..

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 10-11-09 12:34

Sevl tak - du fik vel fundet det du ønsker og fik det til at virke ?