/ Forside/ Teknologi / Hardware / Printer / Spørgsmål
10  Bille1948 1885
Printere med scanner
Fra : Asbjørn2
Vist : 599 gange
100 point
Dato : 04-11-09 23:53

Har en ca. 5 år gammel printer 'HP psc 2175 All-in-one' hvor printerdelen er ved at være slidt (laver ofte paperjam), så den er på vej til genbrugsstationen når blækpatronen løber tør.
Har derfor købt en ny trådløs 'Brother DCP-585CW' printer, også med kopi og scannerfunktion.
Det viser sig nu at den gamle HP scanner laver de absolut bedste og skarpeste scanninger - Brother maskinens er uldne i kanterne og uskarpe. Jeg bruger Microsofts 'Guiden Scanner og Kamera' under 'Tilbehør' når der scannes på begge maskiner.
Er der en der har en god ide til skarpe scanninger på den nye Brother,eller skal jeg virkelig lade det gamle skrummel af en HP'er stå og fylde for lidt scanning.

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 05-11-09 00:06

hvilken opløsning scanner du med?
umidelbart burde brotherscanneren kunne lave bedre scanninger

Kommentar
Fra : Asbjørn2

Dato : 05-11-09 00:24

Ifølge Scanner/Egenskaber, så scanner jeg med 1200*2400 DPI, og ja - jeg ville også mene at en ny moderne maskine er bedre end den ret gamle HP'er.

Accepteret svar
Fra : EXTERMINATOR

Modtaget 110 point
Dato : 05-11-09 00:32

det er max på hpscanneren, brotherscanneren går helt op til 1200 x 6000 dpi
måske du skulle prøve at lege lidt med opløsningen

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 05-11-09 00:41

der var jeg lige lidt hurtig, det var PRINT og ikke scan

scan er kun 600 x 2400 optisk

Kommentar
Fra : Asbjørn2

Dato : 05-11-09 00:49

OK, vil prøve at lege lidt med opløsningen i morgen, for nu er det vist tid til

Godkendelse af svar
Fra : Asbjørn2

Dato : 06-11-09 20:32

Tak for svaret EXTERMINATOR.
Der er i dag leget med opløsningen, og det var åbenbart den vej jeg skulle. Jeg fandt da også ud af, hvad der var anderledes fra den gamle maskine i forhold til den nye - jo, den gamle startede med at scanne med 200 DPI, og den nye startede med 100 DPI, så det er bare at huske at skrue lidt mere op for blusset på den nye Brother, så vil det køre for mig (hvis jeg da ikke kan sætte den til 200 DPI fast ved start, men det har jeg ikke fundet ud af endnu).

Du har fortjent dine point - endnu engang tak EXTERMINATOR

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 06-11-09 20:36

det var da så lidt.
hvis den kun scannede i 100 dpi kan jeg da godt forstå et det har set lidt uldent ud