/ Forside/ Teknologi / Hardware / Grafikkort / Spørgsmål
10  transor 1240
ZOTAC GeForce GTX260
Fra : baller
Vist : 493 gange
200 point
Dato : 04-11-09 18:54

Hej allesammen

Jeg har lige købt et ZOTAC GeForce GTX260 (http://www.shg.dk/Products/ProductInfo.aspx?productId=2152257&variantId=2152257)

Min PC:

Bundkort: Asus P5N-E/SLI, nForce 650i SLI, LG
CPU: Intel Core 2 Duo E6600, BOX, LGA775
RAM: Corsair TWIN2X2048-6400C4, 2x1024MB
Gamle Grafikkort: MSI NX7950GT-VT2D512EZ, PCI-E, 512M
Styresystem: Windows 7

Snakkede med SHG og de fortalt det nye kort sagtens kan køre med mit hardware, men efter jeg har installeret det kommer der bare intet signal ud af kortet.

Særmen tændes men slukker igen efter 30 sec, det tyder jo på der ingen signal kommer ud, ormalt ser man jo sit bundkort "velkomst skærm" etc.

Smed det game kort i og der køre alt fint, bortset fra at kortet nok ikke virker mere, skærmen slukker efter ca. 5 mins mens harddisk, blæser og alt andet stadigvæk køre.

Det er jo egentlig grunden til jeg købt et nyt grafik kort, pga. det senario jeg lige har beskrevet.

Nå der er nok 2 spørgsmål så:

1) Hvorfor vil det nye kort ikke virke, nogen ideer ?

2) Min skærm går i sort og windows explorer går i stå, tyder det ikke på at grafikkortet er gået i stykker (dette sker kun med mit "gamle"/"måske gået i stykker" grafikkort.

Kommentar
Fra : baller

Dato : 04-11-09 18:59

Det nye kort har jo en blæser, men den larmer altså ret meget, min strømforsyning er en:
be quiet! StraightPower, 500 Watt
Får det for meget strøm ?
Det lyder nok "ahh et underligt spørgsmål" men jeg kan bare ikke forstå det skal "larme" så meget.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 04-11-09 19:03

Først er det sikkert for høj opløsning der forklarer det manglende billede på skærmen. KOrtet kan jo gå op til 2018x1536. Prøv at starte i fejlsikret tilstand og se hvad der sker

Kommentar
Fra : baller

Dato : 04-11-09 19:18

Der kommer slet ikke noget signal ud, og det larmer simplethen så meget, den lille blæser kører bare derud af. Får slet ikke en chance for og starte op i fejlsikret tilstand :(

Annuller spørgsmålet
Fra : baller

Dato : 04-11-09 20:21

Jeg er nok bare et kvaj, der er 2 strøm tilslutninger og ja så skal man nok LIGE sætte begge til.
Så faldt farten på blæseren og ja så startede kortet op.
Giver kvajebajere til sommer på Aalborg havn