/ Forside/ Interesser / Fritid / Andet fritid / Spørgsmål
10  Klaudi 3672
Hvilken cykel skal man vælge
Fra : learegina
Vist : 1753 gange
100 point
Dato : 04-11-09 14:51

Jeg vil meget gerne købe en ny cykel snart,
men som studerende må den helst ikke koste alt for meget.
Men cyklen jeg køber skal selvølgelig også holde så lang tid så muligt.

Så hvor henne skal jeg købe min nye cykel (damecykel)? Cykelhandler, t-hansen eller kvickley...

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 04-11-09 14:59

Cykelsmeden...

Kvickly sælger cykler som de sælger dåsepølser, er den først langet over kassen er der zero service, cykelhandleren efterspænder en ny cykel efter en måned havd der er nødvendigt.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 04-11-09 15:29

Køb ikke en der er for dyr.....................den bliver jo nok stjålet.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 04-11-09 16:00

Jeg ville prøve at tage på en politiauktion - der bliver indleveret en del stjålne cykler

Du kan indtaste i hvilken landsdel du bor, så kan du se hvor der er en aukti

on i nærheden af din bopæl

http://www.politi.dk/da/borgerservice/hittegods/hittegodsauktioner/

Kommentar
Fra : scootergrisen

Dato : 04-11-09 16:02

Du kan sjældent få kvalitet som er billig.

Så enten køb en billig cykel og lev med at den ruster mere og du skal lappe den mere ofte og skruerne ikke er strammer ordentligt.

Eller også køb en dyr cykel som ruster mindre og du skal ikke lappe den så tit og skruerne er strammet.

Køber du i super brugsen og bilka og aldi og thansen så check lige om den er helt samlet fordi der er nogle cykler hvor der står de er 90% samlet.

Hvis du køber i en cykel butik så får du jo med stor sandsynlighed en bedre cykel oplevelse da de jo lever af at sælger cykler.

I bilka, super brugsen, thansen og aldi for den sags skyld er en cykel bare en vare der skal sælges.

Men gearet er det samme lige gyldigt hvor du køber din cykel.
Jeg vil fraråde dig at købe en cykel med det gear som kaldes SRAM 7 gear fordi der ofte er problemer med det. Hvis du køber en med SRAM 3 gear får du ikke de samme problemer.

Og køb en cykel med dæk der kan modstå punkteringer, de er dyrere men så skal du formodentligt ikke lappe din cykel så tit.

Kommentar
Fra : scootergrisen

Dato : 04-11-09 16:06

Nå ja og når du så har købt dig en cykel så køb lige en lås til den ikke.
Jeg vil anbefale dig sådan en lås som sidder fast på cykler som sidde på de fleste cykler undtaget det helt billige.

Derudover ville jeg købe en lidt tyk wirelås som du bruger til at låse cyklen fast til cykelstativ eller lygtepæl eller noget i den stil.
Men lad være med at lås forhjulet fast fordi det er alt for let at anmontere også stjæle resten af cyklen. Det er bedst hvis du låser stellet fast, ellers lås baghjulet fast det er ikke så let at tage af.

Kommentar
Fra : Jimmy17

Dato : 04-11-09 16:59

Det første du skal gøre dig klart er hvor længe cyklen skal holde.

Skal den bruges i op til 1½ år, så kan du købe en i butik, som kvickly/Bilka etc.
Skal den holde mere end det, så skal du i en ordentlig cykelbutik og købe den.

Jeg har en nu, jeg købte i april i Bilka, den har været lavet 2 gange pga dårlige eger.
Den ruster allerede godt og andre tegn på den er gammel, selvom den jo kun er et halvt år gammel.

Du kan også købe en cykel i kvickly/bilka sådan hver 18. måned eller hvor længe de nu kan klare det.

I sidste ende kan du selvfølgelig også kigge på dba.dk eller hvad der ellers er af genbrugssider.

Kommentar
Fra : Kbh-N

Dato : 04-11-09 17:20

Hvis du bor i København/Frederiksberg eller omegn, så er Urania Cykler et fint sted:

http://www.urania.dk/infopages.php?info_id=5

De har f.eks Raleigh:

http://www.urania.dk/index.php?manufacturers_id=7

Hunde dyre, ikke for din pengepung sikkert.

Men holder læææænge, og er en "drøm" at køre på.

Den klassiske Tourist har familien "sværget" til i årevis.

Min kone + 2 dørte har den grønne model.
Jeg en sort.

Dyrt men kram.

Og god service hos Urania.
Man får rabat med "Forbrugsforeningen".

En anden fin cylkel er den svenske kronan:
http://www.dba.dk/asp/soegning/detail.asp?annonceid=62943314

Kbh-N

Desværre alle dyre cykler, men til gengæld fin kvalitet.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 04-11-09 17:54

Den 7.11 er der auktion i Vanløse, så hvis du bor i nærheden, så kik på nedenstående modeller

http://www.topauktioner.dk/cykler.htm