/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Mobil-Telefoni / Spørgsmål
10  g_h 4281
GPRS / Internetforbrug
Fra : tipini
Vist : 858 gange
200 point
Dato : 04-11-09 13:32

Hej. Jeg har en HTC Touch Cruise som jo kan gå på internettet, - det gør jeg dog meget sjældent! Nu har jeg fået en regning med et MEGET stort forbrug på, - 740 kr. på en måned, . udover de 5 mb som jeg fast betaler for. Det er specielt 3 meget store downloads, - 13 mb, 14 mb og 24 mb. Sonofon siger bare det er mig der har gjort det...Hvis det er mig (ved en fejl) , - hvordan kan jeg se hvad der er downloaded? Skulle der så ikke ligge noget på telefonen? Kan den bare ligge i min taske og gøre det af sig selv?
Tina

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 04-11-09 13:41

Det er en fæde at betale for downloads, for folk har intet styr på hvor mange opdateringer programmerne henter. og hvor mange cookies der kommer på maskinen.

Skynd dig at få en anden aftale så du ikke igen skal overraskes af en stor regning.

Du kan ikke se hvad der er downloadet, men temmelig sikkert opdateringer til programmer.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 04-11-09 15:30

Sgu ligesom dengang vi kørte med opkaldsmodem på computeren, det blev dyrt hvis man ikke holdt øje med uret.
Kig i Din manual om der er mulighed for at slå f.eks automatiske opdateringer fra.

Min egen mobil bliver KUN brugt til tale og en sjælden sms eller mms, jeg kan også hente mals, men de kan sgu ligge til jeg er ved en computer.

Kommentar
Fra : stilkene

Dato : 04-11-09 16:53

Denne overraskelse er ikke ny, den har jeg hørt før, - hold dig fra det, hvis det er penge du vil spare.

Kommentar
Fra : tipini

Dato : 04-11-09 20:32

hvordan skal jeg holde mig fra noget som jeg ikke aner jeg har gjort?

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 05-11-09 03:23

Næh nu muligheden er der, så er det da fristende at bruge den, kan udbyder ikke fortælle hvad der er hentet ? Ellers er bare med at få et andet abonnement hurtigst mulig CBB har et som jeg har set på men jeg er ikke flyttet dertil endnu:
http://www.cbb.dk/cms.ashx/produktet/cbb-mobil-data.html

Kommentar
Fra : tipini

Dato : 05-11-09 08:59

Udbyder kan ikke fortælle hvad der er hentet, - og jeg synes det er lidt dumt at betale 49 kr. pr. måned for noget man ikke bruger. Udbyder henviser bare til at man kan klage....

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 05-11-09 13:38

Du kan ikke gøre noget, men du kan få et andet abonnement som ikke inkluderer at du skal betale dor downloadede ting.

Kommentar
Fra : tipini

Dato : 05-11-09 13:43

er der et abonnement hvor man ikke skal betale for downloadede ting, - det lyder for godt til at være sandt!

Kommentar
Fra : Swende

Dato : 05-11-09 23:48

Det tror jeg heller ikke findes. En anden løsning kan være, at hvis du slet ikke bruger GPRS (data) på din telefon, kan du bede dit teleselskab om at spærre din data-adgang. Så får du ingen overraskende takstseringer.

Nu kender jeg ikke din telefon, men du kan også bare slette dit data adgangspunkt på telefonen, men den første måde er den nemmeste.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 06-11-09 00:14

Nu ved jeg ikke hvem der er din udbyder, men der er så mange forskellige abonnementer så selvfølgelig kan vi finde et til dig.

Kommentar
Fra : hejhejdikal

Dato : 06-11-09 17:13

alle moderne smart telefoner henter selv data hvis du har mail henter den automatisk dem og styresystemet henter også opdateringer så hvis du ikke vil bruge 49 kr på et dataabonnement kan det ikke betale sig at have en smart telefon fordi der er også mange af de programmer du bruger der går på nettet for at virke.
hvis du går ind og sletter gprs på telefonen virker mms heller ikke så kan du hverken modtage dem eller sende dem
jeg bruger selv ca 750 mb om måneden

Kommentar
Fra : rudik

Dato : 06-01-10 22:58

hej hejhejdikal.
Hvor meget bruger du din telefon. Jeg har jo lige fået min magic. Jeg har meldt mig til data aftalen så jeg betaler 50kroner ved bibob for 1gb fri trafik og der efter 30øre per mb. Jeg vil nok hovedsagligt bruge den på facebook applikationer og ebuddy/messenger Men der er jeg også på døgnet rundt med widget der automatisk opdatere osv...
jeg vil gerne hører om du bruger den til det samme, eller bare nogle enkelte søgninger i ny og næ? her de første dage får jeg downlaodet en del fra android marked, men det er kun her i starten. fx. i dag har jeg brugt for 15mb men det er jo kun fordi jeg har hentet helt vildt
imorgen må jeg hellere lade være med at hente, og så se hvor meget jeg bruger på en dag. med alm. forbrug. /- uden at holde mig tilbage.

Kommentar
Fra : rudik

Dato : 06-01-10 22:59

ps. er ved at hente grooveshark, online musik steamning, er det noget der tager vildt og toveligt.

Kommentar
Fra : rudik

Dato : 06-01-10 23:10

testet- det tog 4-5mb at høre et nummer på 4min´s tid. så det tager en del.. ikke noget man skal gøre på en halv times bus tur.. haha.. :P så hellere tage sin egen musik samling ned på telefonen .

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 06-01-10 23:27

Ja men det finder du ud af når regningen kommer, har du ikke fået et data abonnement endnu?

Kommentar
Fra : tipini

Dato : 07-01-10 08:56

jeg bruger p.t. ikke data, - men jeg købte primært telefonen fordi den havde GPS, - så skal jeg kun have een gadget med mig...
Skal man downloade noget kan man jo gøre det via Wlan, - så koster det ikke noget.