/ Forside/ Karriere / Penge / Økonomi / Spørgsmål
10  alka 1803
renteudvikling i 2010
Fra : mlvj
Vist : 1006 gange
100 point
Dato : 04-11-09 12:55

Hey
Grundet de store rentefald i 2009 kunne jeg da godt tænke mig at se hvad forventningen i 2010 er
Men syntes ik at kunne finde noget , nogen der kan hjælpe med det ?

Hvad er det der styrer renten ? bare i grove træk

Mikael

Accepteret svar
Fra : thulin

Modtaget 110 point
Dato : 04-11-09 13:08

Du kan spørge samtlige realkreditinstitutter, og får lige så mange svar som der er realkreditinstitutter.

Den generelle holdning er nok at renten stiger, men det er kun en spådom, da renten har svært ved at komme meget længere ned.

Der kan være mange faktorer som spiller ind på renten. Krig, finanskrise, terror, naturkatastrofer, lovforslag osv. osv.

Men det ville være rart hvis man kunne hente rente udviklingen for 2010.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 04-11-09 14:12

Der er lidt "Harry Potter" i min bank...

De er ret sikre på den stiger - sådan rundt regnet ½ procent

Men de har sikkert også en forklaring når det ikke holder stik

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 04-11-09 15:46

Jeg var inde i Danske Bank i dag, STORE skilte med 2,75% på en opsparingskonto.

Jeg gad dog ikke læse det med småt, men der har nok stået "ved mindst 50.000 på kontoen"

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 04-11-09 17:27

Det er med penge som med andre varer, er der mangel på dem stiger de...

Lige nu er der lille efterspørgsel og renten er historisk lav.

Nationalt fastlægges jo diskontoen, men den afspejler det samme,
lavt i krisetider, for at få gang i investeringerne,
høj når det går godt, for ikke at få overophedning og inflation...

Renten vil helt sikker stige, når der igen kommer højkonjungtur, men hvornår??

Kommentar
Fra : Asbjørn2

Dato : 04-11-09 21:06

Citat
jeg var inde i Danske Bank i dag, STORE skilte med 2,75% på en opsparingskonto.

Ja LuffeA, og jeg kan huske at på toppen af krisen var det 5% bundet i en periode, så faldt det til 3%, og nu siger du 2,75%, så det skal nok passe. Dog tror jeg ikke at de faldet meget mere, og derefter er der kun een vej,og det er opad.

Godkendelse af svar
Fra : mlvj

Dato : 29-12-09 21:34

Tak for svaret thulin. kan godt se det er svært at spå om.