/ Forside/ Teknologi / Hardware / Skærme / Spørgsmål
10  peet49 1562
Philips eller Sony 32" ?
Fra : 0463
Vist : 937 gange
200 point
Dato : 04-11-09 11:10

Hej
jeg overvejer at få anskaffet et fladskærms tv, og har
kigget på følgende modeller:

Philips 32" LCD TV 32PFL5604H og
Sony 32" LCD TV KDL 32v5500

Er der nogen som har kendskab til disse modeller?
Om Phjilips 32PFL5604 har jeg læst : Viser også flydende billeder, men der kan
opstå lidt hak og fejl. (ekstrabladet.dk/kup)

Gode råd modtages på FORHÅND TAK

Nordborg Als

Kommentar
Fra : ampere

Dato : 04-11-09 11:19

Jeg ville tage Sony - har selv købt Philips, men er ikke helt tilfreds - ok til soveværelse men ikke til stue.

Mvh. ampere

Kommentar
Fra : 0463

Dato : 04-11-09 11:28

ampere
Hvad er det du ikke er tilfreds med ?

Kommentar
Fra : ampere

Dato : 04-11-09 12:15

Skærmen er LÆNGE om at tænde og skifte kanaler også står den ikke så godt/skarpt som i butikken - har selvfølgelig hjulpet en del med det digitale signal, men vil ikke anbefale det til en stue.

Mvh. ampere

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 04-11-09 12:29

Jeg har Phillips 32" med ambi light og er glad for det.
Mit nye/andet TV skal også være Phillips...

Angående data så se mit spørgsmål:
http://www.kandu.dk/Spg141212.aspx

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 04-11-09 12:55

I disse klima tider skal måske også overveje om TVet automatisk skal slukke billedet når du går ud af stuen:
http://maxinews.dk/2009/02/20/nye-sony-bravia-tv-bruger-30-procent-mindre-energi/
jeg kender ikke Philips men synes der er gode billeder på Sony Bravia

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 04-11-09 13:54

Jeg ville foretrække Sony. Det har gode produkter.

Kommentar
Fra : myg

Dato : 04-11-09 18:03

Sony er godt - men køb et W5500 istedet for et V5500. Det har et bedre billede da det er 100 Hz.

Philips er også godt - jeg har lige købt et 42" 100 Hz med ambilight til 7777 i El-giganten. Det har bare et super billede - og det kører stadig analogt, så hvordan bliver det ikke, når jeg får det koblet til det digitale signal ! Ambilight eller ej er lidt en følelsessag. Jeg troede egentlig bare at det var "en fis i en hornlygte" men jeg er faktisk blevet rigtig glad for det, da det giver en behagelig "udbredning" af skærmlyset.

Det bedste du kan få er nok Samsung, men de har glasskærme, og der er der risko for spejlinger, hvis du har det i en stue med store vinduer med meget lysindfald (derfor fravalgte jeg det). I et mørkt rum derimod, er glasskærmen fantastisk.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 04-11-09 18:26

Tja vi så på TV og Philips var ikke så rolig som det Toshiba vi så købte.
Begge TV kørte in real life og ikke bare med en DVD film.
Det var Philips 32PFL5404H og 32PFL5604H vi kiggede på.

Kommentar
Fra : myg

Dato : 04-11-09 18:39

Philips lavere serier er ikke så gode som de højere. Den jeg har er en 8404H 100 Hz og den kan jeg absolut anbefale. Et skarpt og klippefast billede.

Men som sagt så har jeg også gode erfaringer med Sony og Samsung, men vælg altid et 100 Hz - så får du et bedre billede - især i bevægelserne.

Kommentar
Fra : ebg_888

Dato : 04-11-09 19:46

Sony er bedst.
Jeg skulle selv vælge mellem Sony og Phillips og valgte Sony.
Det har jeg ikke fortrudt.
Jeg vil anbefale dig at tage 37" isf 32", også selvom det skal stå i et mindre rum.
Sony klarer sig i øvrigt godt i Tænks test

Kommentar
Fra : myg

Dato : 04-11-09 23:06

Sony er godt - ingen diskussion om det, men:

Den sidste nye generation af Philips er væsentlig bedre end de tidligere, hvor billedet ikke var roligt.
Det forklarer måske hvorfor nogen har fravalgt Philips tidligere.
Men som før sagt, så er de nye modeller - og især de lidt større i nummerserierne - 7... 8... 9...
absolut gode skærme.
Men blandt de 4-5 mærker, der ligger i front, er der ikke de helt store mærkedifferencer. Forskellene er mindst lige så store mellem de forskellige modeller af det samme mærke.

Gode fabrikater er: Samsung, Sony, Philips og LG med Panasonic og et par andre lige i kølvandet.

Kig (blandt de 4 første) og vælg det du selv synes bedst om.
Vi kunne f.eks. godt lide Philips design, medens andre absolut ikke kan fordrage runde hjørner og smalle kanter osv. osv. .....
Husk, det er dig - og ikke os - der skal se på det fremover

Kommentar
Fra : dova

Dato : 04-11-09 23:23

Sony synes jeg er dårligt, og de får heller ikke så god kritik i diverse test.

Jeg kiggede på Sony, Philips, LG og Samsung da jeg købte TV for nylig.

Og Samsung vandt på billedkvalitet, farvegengivelse o.s.v.

Jeg har kun godt at sige om Samsungs produkter generelt.
De holder i maaaaaange år, og det 15 år gamle 21'' Samsung blev kun skiftet ud grundet det nye TVsignal, og fordi jeg ikke gad det med en digitalboks.

Kommentar
Fra : chicapigen

Dato : 04-11-09 23:24

min veninde har købt sony og svigerfar har lige købt phillips og skulle jeg personligt vælge en af disse to blev det phillips jeg syntes det er en godt tv til pengene . personligt ville jeg nok vælge panasonic eller samsung

hilsen chicapigen

Kommentar
Fra : Luke2000

Dato : 05-11-09 03:45

Jeg har Sony KDL 40v5500 som står utroligt godt med det digitale signal, tilgælg er det analoge signal så ikke så godt, så en evt. Harddisk optager der ikke modtager det digitale signal er næsten ubrugelig.

Ellers er Sony et super køb.

Kommentar
Fra : Luke2000

Dato : 05-11-09 03:47

Med hensyn til w istedet for v har jeg set mange timers tv (film, sport m.m. ) på begge 2 og der er i mine øjne ikke nogen forskæld.

Kommentar
Fra : myg

Dato : 05-11-09 11:16

Alt afhænger - som du kan se - af øjnene, der ser det (og måske også pengepungen).

Så, derfor skal du vælge det, du selv synes er bedst på alle måder.
Sørg gerne for at få 8 - 14 dages fuld ombytningsret, så du kan afprøve det i fred og ro hjemme.

Vi andre har jo næsten lige så mange forskellige meninger, som vi er i antal