/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Hvad ville i vælge?
Fra : zith
Vist : 1287 gange
200 point
Dato : 04-11-09 09:28

Hej jeg sidder og skal til at købe ny bil men ved ikke lige hvilken.

Hvad ville i vælge?
Det skal være en hatchback helst 5 dørs
Minimum 120 HK
Benzin eller Diesel er ligemeget.
Må ikke være ældre end 2006

Kommentar
Fra : zith

Dato : 04-11-09 09:41

Hov glemte at skrive at prisen skal være ca.

175.000

Kommentar
Fra : ampere

Dato : 04-11-09 10:22
Kommentar
Fra : ampere

Dato : 04-11-09 10:32
Kommentar
Fra : ampere

Dato : 04-11-09 10:33
Kommentar
Fra : stilkene

Dato : 04-11-09 10:40

Jeg syntes det er et lidt urelevant spørgsmål, for enhver er gladest for sine.
Jeg selv kører for tiden, Hyundai i30 CRDI, og mener du får meget bil for pengene. Desuden har jeg kørt Mitsubishi, - Mazda, - VW, - m.m., og alle har deres fordele/ulemper.

Kommentar
Fra : zith

Dato : 04-11-09 10:58

Ampere >> Har kigget lidt på den seat og den er fed nok så det var da nok en mulighed.
Golfen er jeg ikke så vild med har haft to og de kørte ikke særlig godt og sys heller ikke de ser så fede ud mere.

Stilkene >> Ja men nu er jeg jo i tvivl og er så derfor jeg spørger om det hvad i nu ville anbefale for er jo ikke sikkert alle har haft lige gode oplevelser med deres biler som du har.

Jeg har selv kigget lidt på en Honda civic sport sys jeg er lidt fed på en måde

Kommentar
Fra : ampere

Dato : 04-11-09 11:10

Honda kører rigtigt godt, men er dyr i vedligeholdelse - bare hvis det har betydning

Kommentar
Fra : zith

Dato : 04-11-09 11:56

alt har betydning hehe og ja det har jeg også tænkt på men alle de forhandlere jeg spørger uanset om det er Toyota VW eller suzuki så siger de at Honda og Toyota er noget af det bedste og det sjælendt går i stykker så det er jo rigtig godt.

Men sys nemlig ikke der er så mange pæne hatchbacks derude lige nu... Og ellers er de for dyre hehe

Kommentar
Fra : severino

Dato : 04-11-09 12:02

Hvis du vil have en bil for resten af livet, så køb en SKODA, den kommer du aldrig af med igen. Selv ved skrotning vil de have penge for at modtage den.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 04-11-09 12:06

Jeg har valgt for 3 måneder siden, valget fandt på Suzuki Ignis en bil af den type som man sætter sig ind i og ikke ned i, jeg var godt tilfreds med den forrige bil og derfor var det naturligt for mig at det skulle være Suzuki igen, at det blev en Ignis skyldes at jeg bor langt ude på landet og den udgave jeg købte har 4 hjulstræk, rart nu der kommer vinter (eller er vinteren afskaffet?) generelt er mit indtryk at med japanske biler (Made in Hungary ) får man alt det som andre mærker har som ekstra udstyr, med som standard udstyr

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 04-11-09 12:08

Citat
Minimum 120 HK
den overså jeg og skynder mig væk igen, så mange heste i staæden har jeg slet ikke brug for

Kommentar
Fra : severino

Dato : 04-11-09 12:16

Det er jo ike nemmere med alderen, at skulle krølle sig sammen og sidde på gulvet (næsten). Så er det man savner de gamle HGF'er, hvor man sad højt, og kunne have den høje hat på samtidigt.
Man kan jo bare se med ældre der fortrækker en spisestuestol frem for en dyb lænestol.
For mig er det vigtigste en transport fra A til B. Så er transportmidlet af mindre betydning.

Accepteret svar
Fra : ampere

Modtaget 200 point
Dato : 04-11-09 14:08

Glemte lige - Honda Civic er en super bil hvis du fravælger automatgear, for det kan de ikke finde ud af....men med sport-modellen har du vel heller ikke tænkt dig andet end manuelt gear, vel

Kommentar
Fra : severino

Dato : 04-11-09 16:59

Automat gear er kun for handicappede!
Jeg har selv haft et par bilermed automat gear, men de er ikke nær så økonomiske at køre i, som hvis man har en med manuel rørepind i gryden, og man køre fornuftigt.

Kommentar
Fra : alimak

Dato : 04-11-09 22:23

Køb Toyota eller en anden japansk bil.Da får du en bil som er meget bedre kvalitet en europeiske i samme prisklasse.Da er det bare og fylde benzin og tage service af og til, så kan du stole på den, sådan at du ikke må skifte andet en slide deler på servicene.
alimak

Kommentar
Fra : zith

Dato : 05-11-09 11:58

Hej Alle

ja Automatgear er nu heller ikke mig kan godt lide følelsen med at selv at kunne bestemme hvornår jeg vil skifte hehe.

Og nej suzuki er nok ikke lige det helt rigtige tror jeg.

Og ja Serverino jeg ville også gerne have en bil som nogenlunde er til at gå ind i og ikke så meget ned i, ikke fordi jeg er op i alderen eller har dårlig ryk men vil bare gerne have det ekstra overblik over verden ;D

Kommentar
Fra : rocoolsen

Dato : 06-11-09 22:04

Toyota Avensis må være løsningen.

Kommentar
Fra : zith

Dato : 06-11-09 22:39

Den er alt for dyr sådan en avensis... sys heller ikke den er særlig pæn faktisk.. den nye er faktisk okey men den gamle er alt for grim sys jeg.

Men nu har jeg fået solgt min bil og nu skal jeg ud og se på bil... og det blir bare en Civic for er ikke rigtig andre som lige har det jeg vil have.

Men mange tak for de mange gode svar... ;D

Godkendelse af svar
Fra : zith

Dato : 06-11-09 22:40

Tak for svaret ampere.