/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / Andet multimedie / Spørgsmål
10  miritdk 2644
Dvd maskine med usb
Fra : steffen15
Vist : 580 gange
157 point
Dato : 03-11-09 22:36

Hej mig og min far har en dvd maskine med usb..
han skal holde fest i næste måned så jeg overførte noget musik til en fat 32 usbnøgle på 8 gb.
vi testet den hjemme ved mig og det kørte bare super..

da han kommer hjem vil den ikke læse usbén hmm hvorfor??

hans dvd plejer at kunne tage alt. men ikke en 8 gb nøgle===??
hjælp

Kommentar
Fra : steffen15

Dato : 03-11-09 22:39

vores dvdmaskiner er næsten ens udover jeg har
usb.2.0 og hans er 1,0

Kommentar
Fra : severino

Dato : 03-11-09 22:54

Det kan skyldes, at din far's dvd ikke kan håndtere så store usb-nøgler.
Det ka også skyldes at den ikke kan håndtere fileformatet.
Men den må komme med en besked på skærmen, så du kan kloges lidt af.

Kommentar
Fra : steffen15

Dato : 03-11-09 22:58

min far siger den skrver ugyldigt input

Kommentar
Fra : severino

Dato : 03-11-09 23:11

På nogle DVD maskiner, skal man op iindstillinger, og sætte den til at spille musik i stedet for at vise film.
Prøv også med en langt mindre USB-nøgle. - Det må der stå noget om det i brugsforvirringen!

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 04-11-09 00:27

Nogle DVD maskiner kan kun håndtere 4 GB og ældre maskiner kan ikke håndtere USB 2.

Accepteret svar
Fra : transor

Modtaget 157 point
Dato : 04-11-09 08:19

Mig bekendt er alle usb enheder bagudkompatible så de kan læses og skrives med usb 1 udstyr.

Men usb hukommelsespinde på 8GB adresseres med ny teknik som ældre udstyr ikke kan håndtere.

Filformatet kan som Severino skriver kan også være noget, som din fars udstyr ikke er programmeret til at læse og oversætte til lyd.

Godkendelse af svar
Fra : steffen15

Dato : 04-11-09 11:56

opdateret hans firmware og nu virker det.. takker

Kommentar
Fra : severino

Dato : 04-11-09 12:00

Egentligt forstår jeg ikke at du vil bruge en 8 GB til musik.
Jeg bruger fx. SG kort i min autoradio og har en stak 1 GB og nogle enkelte 2 GB med musik, til ture i den danske geografi.
På et 1GB kort kan der jo ligge ca 20 timers musik.

Iøvrigt er det ikke alle USB enheder, som kan lide for mange filer. Jeg har fx. en lille MP3 afspiller, som kun kan håndtere 127 filer i samme mappe, så her ha jeg opdelt hukommelsen op i mapper, for at løse problemet.

Kommentar
Fra : steffen15

Dato : 04-11-09 13:50

fordi man far fik nogle cder at vælge imellem. jeg bruger ikke selv 8 gb kun 4