/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Betale for fragt??
Fra : Nordsted1
Vist : 705 gange
50 point
Dato : 03-11-09 21:35

Jeg skulle bruge nogle teglsten, og fandt nogle i Silvan som jeg kunne bruge

Silvan havde dem desværre ikke på lager men kunne skaffe dem hjem

Jeg skulle så betale for fragt kr 500 eller vente til de fik dem hjem

Er det ok, at jeg skal betale for fragten??

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 03-11-09 21:36

Næ, det er squ da tyveri

Accepteret svar
Fra : webm

Modtaget 60 point
Dato : 03-11-09 22:05

Det er vel i orden, hvis du ikke kan vente til de skal have en sending hjem igen.
Det koster jo ekstra at bestille "en lille smule" istedet for at tage en ordentlig portion...

Kommentar
Fra : stilkene

Dato : 03-11-09 22:08

Det er da i orden, når du har fået oplysningen inden leveringen, - så har du jo muligheden for at tage stilling, og måske muligheden for også selv at hente dem.
Jeg betragter Silvan`s oplysning, som et tilbud.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 03-11-09 22:13

Det er altså ikke en klage, mere en undren, over at de har tegl i deres udstilling, og at jeg så skal betale for fragten

Ja jeg kunne have ventet, men vi ville godt være færdige med byggeriet inden frosten satte ind, og vi kan jo da ikke gøre for, at de ikke har varen på lager

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 03-11-09 22:16

Nej jeg synes ikke det er iorden. Lige om lidt får vi en stor Ikea på Fyn, men da vi havde den lille, var der så mange varer som de ikke havde på lager.
Hvis jeg ville bestille dem skulle jeg betale 300 kr. eller mere for at de skulle bestille dem hjem.
Hvis jeg ville bestille dem via nettet kostede det næsten det dobbelte for en reol, som jeg ville bestille. Alene på grund af fragt.

Så skal de pågældende varer bare ikke være i sortimentet. Enten har alle mulighed indenfor samme koncern at få de varer til den pris de står til, ellers så må firmaet sikre at man kan få dem.
Vel og mærke til prisen

Kommentar
Fra : 1133

Dato : 03-11-09 22:22

det er ok, hvis du ikke kan vente de skal jo også betale og hvis du vil have her og nu betal og se glad ud det har jeg selv gjort

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 03-11-09 22:45

Det er jo altid sådan, at hvis en forretning har udsolgt af en eller anden vare, så går kunderne forgæves.

At Silvan tilbyder dig at skaffe varen hurtigere hjem til dig mod en merbetaling er da supergod service

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 03-11-09 22:46

Citat
det er ok, hvis du ikke kan vente de skal jo også betale og hvis du vil have her og nu betal og se glad ud det har jeg selv gjort

Synes du det er Ok- at betale 3000 kr. som står til 1500 kr. i kataloget for en reol- bare fordi at finialen ikke lige har den på lager- det er rent faktisk det jeg var ude for.

Hvis der er de forskelle- så skal de skrive det i deres annoncer. Så ved man betingelserne. Men det er de jo så smarte ikke at skrive.

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 03-11-09 22:53

Nogen skal jo betale...

Syntes du det er rimelig at betale ekstra for de dimser du ellers køber samme sted, blot fordi de lader alle transportomkostninger blive fordelt på alle vare?

Vi handler jo alle der hvor det er billigst.

Har jeg ikke tid til at vente på busse kommer, må jeg også betale det ekstra det koster at tage en taxa...

Jeg syntes det er helt fair, men det gver jo ingen point - at have den mening...

vh Ben

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 03-11-09 22:58

Citat
Har jeg ikke tid til at vente på busse kommer, må jeg også betale det ekstra det koster at tage en taxa...

Kan man ikke forvente at bussen kommer, når det står i køreplanen??

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 03-11-09 22:59

Citat
Jeg syntes det er helt fair, men det gver jo ingen point - at have den mening...

Puha- selvfølgelig gælder din mening ligesom alle andres
Det kan godt være vi ikke er enige, men lad være med at træk Kandu og pointsystemet ind i det

fair nok, jeg er bare ikke enig

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 03-11-09 23:03

Selvfølgelig kan man forvente at bussen kommer, men hvis den er fyldt op, så kan chaufføren ikke proppe flere mennesker ind, og så må du enten vente på den næste, eller betale ekstra for en taxa.

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 03-11-09 23:05

Jeg syntes at det er fair at dem der får ydelser selv betaler.

Om transportomkostninger, så indirekte indregnes i prisen er for mig et fedt.

Når vi handler i brugsen, er fragt en del af prisen på varne...

vh Ben

Kommentar
Fra : Luke2000

Dato : 04-11-09 02:26

Du har vel mulighed for ikke at købe den?

Medmindre de har sagt til dig at du SKAL købe den er deres krav om at du betaler udgifter for den vare du vil købe fair og lovlig.

Godkendelse af svar
Fra : Nordsted1

Dato : 04-11-09 07:32

Tak for svaret webm.

Kommentar
Fra : stilkene

Dato : 04-11-09 07:37

Jeg vil tro at mursten ved Silvan er en bestillingsvare, så derfor er servicen sådan. Du kunne jo købe dine mursten så mange andre steder, - det er jo frit for dig. Silvan har på ingen måder snydt eller tvunget dig til noget. Det er ganske almindeligm forretningsskik. Hvis du havde bestilt sten til et helt hus, så var handelsmåden en anden.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 04-11-09 07:41

Stilkene... jeg er heller ikke sur/vred/forurettet, jeg undrede mig bare, og ville høre hvad i sagde til det her på siden, og jeg kan se der er blandede meninger

Teglstenene skulle helst på inden det blev frostvejr, og Silvan var de eneste der havde den model vi gerne ville ha.. vi troede bare at når de reklamerer med dem, så var det fordi de havde dem - vi blev lidt klogere

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 04-11-09 16:24

Du skal squ da ikke betale fragt for at DE skal få noget hjem som de normat har i udstillingen.

Det er da det tåbeligste man har hørt længe

Kommentar
Fra : webm

Dato : 04-11-09 23:16

vi blev lidt klogere

Det kan man vel kun sige ja til!
Der er jo ikke så mange muligheder at vælge imellem.
Vil du have netop de sten, på netop det tidspunkt, må du betale den pris udbyderen forlanger...!