/ Forside/ Teknologi / Hardware / Printer / Spørgsmål
10  Bille1948 1885
Blåtonede billeder.
Fra : freddie13bt
Vist : 491 gange
20 point
Dato : 03-11-09 15:26

Canon Pixma 4200 med nye patroner, ikonerne vises også som fyldte, har dybrenset og alm. renset, dysetest er OK, har haft printhovedet ude til forsigtig rensning men den udskriver stadig blåtonede billeder.
Er der nogen der har et bud ?

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 03-11-09 15:27

Rense igen

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 03-11-09 15:55

Og dine patroner sidder vel rigtigt.
På min 4500 kan man lave en test hvor den kører papiret frem og tilbage og kontrollerer om printeren er ok.
Funktionen er der ikke på printeren lige nu (andet styresystem) og jeg kan ikke huske hvad funktionen hed.

Kommentar
Fra : freddie13bt

Dato : 03-11-09 16:30

Jo jeg har også kørt printhovedjustering med den efterfølgende test.

Kommentar
Fra : hawaii7

Dato : 03-11-09 16:40

Hvad med en farvejustering?

hawaii7

Kommentar
Fra : severino

Dato : 03-11-09 16:49

Rigtig Hawaii (lige en sang fra de varme lande)
Ind og justere farveballancen og få skruet lidtned for den blå farve!

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 03-11-09 16:51

Tjah, den er sikkert til vintertid

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 03-11-09 17:15

Prøv med originale farvepatroner.........bare et forslag.

Kommentar
Fra : severino

Dato : 03-11-09 21:50

Uanset om du bruger originaler eller ikke, så kan der være en forskel på det pigment der er i farven, som så giver udslag i billedet.
En god farveprinter villeda også forslå at lave en farvejustering, når den får en ny patron.

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 03-11-09 22:42

Citat
så kan der være en forskel på det pigment der er i farven, som så giver udslag i billedet.
Det kan du sikkert ha' ret i, men jeg har den selv samme printer og har skiftet mange, mange farvepatroner på den og altid originale og har aldrig mødt problemet som spørgeren har.

Annuller spørgsmålet
Fra : freddie13bt

Dato : 06-12-09 14:22

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål