/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Hjælpetekst.
Fra : Mosebaek
Vist : 460 gange
150 point
Dato : 02-11-09 19:30

Daw igen!

Jeg har en lille,men irriterende problem: Hvordan fjerner man den lille boks med "hjælpetekst",der følger musen,hvergang man peger på noget. Det er især træls,når man klikker på noget i Stifinder.
Så dækker den over fil-navnet. I Word husker jeg på,at den kan slås fra/ til.

Windows XP.

Mosebaek.

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 02-11-09 20:39

så vidt jeg ved, skal du ind i indstillinger for musen- under markører
der er en der hedder normalvisning - klik på den
du har sikkert en af de andre med hjælp på.

mvh Smuller

Accepteret svar
Fra : smuller54

Modtaget 150 point
Dato : 02-11-09 20:40

altså først kontrolpanel- dernæst find icon for musen

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 02-11-09 21:00

Du skal en tur i Registreringsdatabasen
http://tech-galaxy.tripod.com/common/tooltips.html

og hvis du ikke syntes om det, kan du hente denne zip fil,
http://tech-galaxy.tripod.com/download/tooltips.zip
pakke den ud og dobbeltklikke på den der hedder disable_tooltips.reg
hvis du så vil slå det til igen dobbeltklik på enable_tooltips.reg

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 02-11-09 21:09

nå det var åbenbart mere indviklet

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 02-11-09 21:16

Det er som Klaudi skriver, ind i registreringsdatabasen. Og husk lige at tage en kopi af den inden du "piller"

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 02-11-09 21:29

Citat
This file is hosted by Tripod, a Lycos®Network Site, and is not available for download. Please check out Tripod's Help system for more information about Remote Loading and our Remote Loading policy.
Ja, det er så, hvad der kommer på skærmen hos mig, når jeg vil hente denne her: http://tech-galaxy.tripod.com/download/tooltips.zip

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 02-11-09 21:49

Det var da li`e godt grow. Jeg troede der var en knap et sted.........

Registreringsdatabasen......jeg er ikke vild med det pillen,ved de ædlere dele.

Mosebaek.

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 02-11-09 23:37

Citat
Registreringsdatabasen
Er det et ædelt nyt ord for de ædlere dele ?

Godkendelse af svar
Fra : Mosebaek

Dato : 03-11-09 12:27

Tak for svaret smuller54.Ja,nu vælger jeg altså den nemmeste løsning,nemlig din.
Den har nemlig gjort gavn.Boksen er ikke væk,men nu står den,i det mindste længere nede,så jeg kan se hvad der "peges" på.

Tak til alle.Følg endelig med i mit næste spørgsmål,der kommer inden længe.
Omhandlende hvorfor min komputer kører så godt.Faktisk lidt for godt.

VH. Mosebaek.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 03-11-09 17:34

Der er godt nok ingen steder i min Musse indstilling man kan fjerne Infotip i stifinder

Det der download link virker åbentbart kun når man er på siden
http://tech-galaxy.tripod.com/common/tooltips.html

linket er nederst på siden
og der er ingen risiko ved at bruge det