/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
dele til en motormania speedy
Fra : david_dollas
Vist : 2612 gange
50 point
Dato : 02-11-09 18:40

Jeg har virkelig problemer med at finde reservedele til en motormania speedy 50

Jeg syntes at have hørt at det er "det samme" som til Baotian, men hvilken en ?

Og så kunne jeg godt tænke mig at vide om der er en begrænsning, i variomaticen ligesom på alle andre?

Og hvilke olie skal man bruge til den ? 10w-40 eller hvordan ?

Kommentar
Fra : scootergrisen

Dato : 04-11-09 15:44

Ja det er rigtigt at delene fra baotian og mange andre scootere passer til din scooter.
Alle de scootere der kommer fra kina bruger de samme dele borset fra skjoldene og hjul størrelsen og sådan noget.

Giantco Sprint fra thansen er ligesom den du har på mange punkter kommer selvfølgelig an på hvilken reservedel du mangler.

Hvilken dele skal du bruge ?

Angående begrænsninger se på http://mentos.wep.dk/scooterhjemmeside/begrensninger.html

Og ja du skal bruge motorolie SAE 10W-40 den passer til temperaturen i danmark.
Jeg har læst at 5W-40 skulle gøre det lettere at starte motoren her til vinter når det bliver rigtig koldt men den koster også lidt mere.

Kommentar
Fra : david_dollas

Dato : 04-11-09 19:07

omkring begrænsninger så mente jeg nogle specielt til denne, for alle "normale" har jeg checket, og der er ingen af den aktielle på min scooter.

Det med olien siger jeg mange tak for.

Jeg skulle bruge et blik relæ, og jeg fandt et på thansen, og fik det idag...

Mit problem med denne er at det er en 4takts, og jeg er "vantil" 2takts, som jo er lidt hurtigere i optrækket... Og det kunne jeg godt tænke mig at min blev lidt mere kvik i optrækket.?

Jeg har læst noget omkring den studs/trakt der er i luftfiltret. Hvis jeg nu piller denne, så kvæler jeg motoren ganske hurtigt, og så er min tanke at den skal have noget mere benzin, men når jeg ikke lige ved hvilke dyser denne bruger så bliver det lidt svært af finde ud af hvad jeg skal bestille...

Har du ellers nogle ideer til hvad man kunne gøre? Det virker lidt somom at motoren er langtid om at tage omdrejninger... Men det er vel i rulle problem?

Og er det ikke mindre ruller for hurtigere start?

tak for hæjlpen indtil videre.

Kommentar
Fra : scootergrisen

Dato : 09-11-09 12:47

Prøv igen at check : http://mentos.wep.dk/scooterhjemmeside/begrensninger.html
Jeg har tilføjet et par billeder med begrænsninger som måske er på din model.

Hvor har du checket for begrænsninger ?

Den bliver nok aldrig lige så kvik i optrækket. Det fordi tændrøret kun giver gnist hver anden gang stemplet er i top, så derfor accelerer den halv så hurtigt eller noget i den stil.
Hvis du vil have ryk i så tror jeg den eneste måde at hvis du sætter en større cylinder i. der vist nogen der hedder 72 ccm og 85 ccm eller noget deromkring.

Angående det med dysen og luftfiltertragten så tror jeg nok du skal have en hoveddyse størrelse 85 når den er ubegrænset så prøv at køb sådan en.

Så vidt jeg ved giver lettere rullere hurtigere accelerator men det bliver aldrig som en 2 takt tror jeg.
Men rullerne kan godt blive FOR lette sådan at de ikke kan blive slynget helt ud i skålen også kan scootere ikke køre så hurtigt.

Men glæd dig over du køre længere på literen på en 4 takt.