/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / Andet multimedie / Spørgsmål
10  miritdk 2644
HD TV med MPEG4?
Fra : HomoSapien
Vist : 451 gange
43 point
Dato : 02-11-09 10:29

Hejsa !

Jeg syntes at dr's nye kanal HD lyder interessant. Så jeg kunne godt tænke mig et fjernsyn.

Nogen der kender til et lille med super godt HD TV med indbygget MPEG 4 og alt muligt?
Det behøver ikke være mere end 22" helst.

Det skal være noget af det bedste der kan købes for penge.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 02-11-09 10:34

DR HD ses flot på mit HD ready TV (MPEG 4 tuner)
32" Toshiba

Kommentar
Fra : transor

Dato : 02-11-09 10:37

Hvis du kun bruger 22" skulle du sidde ret tæt på med lup for at opdage at det er HD.
Derfor tror jeg ikke man laver HD fjernsyn i den størrelse.

Uden HD skærm er det ligegyldigt med en box som kan HD.

Kommentar
Fra : chicapigen

Dato : 02-11-09 11:49

svigerfar har lige købt et phillips 32 tommer i elgiganten til omkring 3000 med mpeg 4 og det er et meget flot billede det tv har .

chicapigen

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 02-11-09 15:03

Ja du skal op i min 32 tommer hvis du skal se digitale billeder i en flot kvalitet. Og så er det sådan at det måske ikke kan betale sig at købe 32 tomme, men 37 tomme måske fåes billigere.

Accepteret svar
Fra : transor

Modtaget 43 point
Dato : 02-11-09 17:47

Nu skal i ikke blande begeberne digitale billeder og HD.

Digital fjensyn har man da også glæde af på de små skærme. Der burde ikke være megen kvalitetsforskel fra de "såkaldt analoge" som på mange måder alligevel var digitale.

Men antennesignalerne tunere og billedbehandling var ikke altid perfekt. Der er meget mindre af den slags fejl i det helt digitale system. Derfor får små skærme også generelt bedre billeder med det nye sstem . Men HD har små skærme ikke meget at bruge til.

Godkendelse af svar
Fra : HomoSapien

Dato : 02-11-09 21:52

Tak skal i ha allesammen.