/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Mobil-Telefoni / Spørgsmål
10  g_h 4281
åbning/synk af delt kalender
Fra : hojriiskim
Vist : 824 gange
50 point
Dato : 02-11-09 08:10

Hej.

Har netop købt en nokia 5800. Vil gerne have mine kalendere fra outlook over på telefonen. Jeg har 3 kalendere derpå, min egen og 2 delte(exchange kalendere er det vel).

Jeg kan sagtens synkronisere med min egen kalender, men hvordan kan jeg åbne de delte på min telefon?

Kim

Kommentar
Fra : transor

Dato : 02-11-09 10:45

Din telefon kan vel kun rumme en kalender. Så hvis du har flere forskellige på komputeren og vil have dem hver for sig på telefon, må du anskaffe flere telefoner.
Hvis du synkroniserer flere kalendere til samme telefon får du dem blandet.

Hvis du kun er en bruger er det da ret fjollet med flere kalendere. slå dem sammen til en og synkroniser den.

Kommentar
Fra : hojriiskim

Dato : 02-11-09 20:05

Problemet er at jeg har 1 kalender som jeg bruger til mine private ting.
Derudover har jeg på universitet en kalender med mit skema for undervisning og en som er delt med min projektgruppe. Disse er opdelt i 3 kalendere i outlook.
Jeg er ligeglad om de kommer på min telefon som 1 kalender, bare jeg kan se alle 3 kalenderes indhold.
Er det muligt?
Du forslår at slå dem sammen til en, hvordan gør jeg det?

Kommentar
Fra : Swende

Dato : 05-11-09 23:58

Jeg tror ikke at dette er muligt, da delte kalendere er en fjernforbindelse og derfor ikke vil komme med ved en synkronisering.

Kommentar
Fra : Gniske

Dato : 13-11-09 20:55

Det kan godt lade sig gøre, men det kræver at holde tungen lige i munden.

1) Download Mail for Exchange til Nokia 5800, som installeres på din telefon:
http://europe.nokia.com/get-support-and-software/download-software/mail-for-exchange

Den skal naturligvis benyttes til de to kalendere, som benytter MfE. Du kan typisk få hjælp til opsætningen af Netværksadministratoren.

2) Synkoniseringen skal KUN foretages fra dine kalendere til mobiltelefonen og ikke begge veje (som ellers er standard)! Det er vigtigt, at du retter dette inden første synkronisering, da du kan risikerer at slette eller overskrive andre aftaler. Problemet med denne opsætning er, at du ikke kan skrive aftaler i din kalender på mobilen, og derefter synkroniserer det til de andre kalendere.

Den optimale løsning vil være, at sammenkøre de tre kalendere. Hvis du har private aftaler, så kan du skjule dem for alle andre på dine Mail for Exchange-kalendere ved at gøre dem "private".

Jeg håber, at du kan bruge svaret.

Annuller spørgsmålet
Fra : hojriiskim

Dato : 19-01-10 17:52

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål