/ Forside/ Interesser / Hus og have / Andet hus og have / Spørgsmål
10  Stouenberg 3232
Brændekløver
Fra : Dieter
Vist : 3405 gange
100 point
Dato : 01-11-09 19:38

Jeg skal have en ny brændekløver med 7 ton.
Hav kan I anbefale ?

Nogen der har kendskab til "Selecta" fra Harald Nyborg.

Jeg skal kløve meget løvtræ

Kommentar
Fra : refi

Dato : 01-11-09 20:28

Citat
Nogen der har kendskab til "Selecta" fra Harald Nyborg.

Ikke ud over at kvalitet koster....

Så er den billig holder den ikke længe....

Kommentar
Fra : stig54

Dato : 01-11-09 21:26

Ofte er de billige gearet ned for at kunne give et stort tryk og så er de langsomme. Køb noget ordentligt og evt. til 380 v.

Kommentar
Fra : Dieter

Dato : 01-11-09 21:38

Har også tænkt på at købe ne 380 Volt. Har kigget på
http://www.p-lindberg.dk/Soegeside.aspx?q=br%c3%a6ndekl%c3%b8ver
Den 7 tons

Kommentar
Fra : stig54

Dato : 01-11-09 21:50

Ja det er noget af det rigtige, selv om jeg mener at det er bedre med en kløver der kløver vandret. Tænk på din ryg.

Kommentar
Fra : Dieter

Dato : 01-11-09 21:57

Ja min ryg har det ikke for godt. Men man skal jo løfte kevlerne op alligevel, ikke .
for min gamle "lå på jorden".
Det kunne jeg ikke holde til. Så skulle det være en vandret model, ville jeg alligevel sætte den op på et stativ.

Accepteret svar
Fra : stig54

Modtaget 100 point
Dato : 01-11-09 22:41

Nemlig og et "bord" der gør at de kløvede stykker der skal kløves en gang til ikke falder ned igen.

Godkendelse af svar
Fra : Dieter

Dato : 02-11-09 08:53

Tak for svaret stig54.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 02-11-09 10:16

Den på 7 t fra Harald Nyborg har jeg og den virker fint.
Min sættes på ladet af min anhænger, så brændet ikke falder for langt væk.
Husk at alle bør stå bagved, for det kløvede træ kan godt springe langt frem.