/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Kan det være onbordgrafikort?
Fra : Eiinfeldt
Vist : 351 gange
20 point
Dato : 01-11-09 19:12

- Stå med en computer der ik vil starte op, for nå jeg starter den op, starter skærmen ik og det lyder ik helt til at den arbejder, og jeg heldig hvis den kommer frem til der hvor der stå Hp pavilion, også sker der et eller andet med skærmen og andre gang vil skærmen ik starte op, det er sket før, men der har jeg bare kunne genstarte den også virkede den igen :s . nogen der har en ide til hva det kan være. tror det grafik kortet der er røget, med de siger ude i computer city det er bundkortet der er røget. nogen der kan komme med et bedre svar?

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 01-11-09 19:40

umiddelbart vil jeg sige strømproblem, så: bundkort (der sidder strømstyringen) eller strømforsyningen

Kommentar
Fra : Eiinfeldt

Dato : 01-11-09 20:06

nå skærmen så tænder så fryser skærmen bare, ellers går den i sleeping mode.

Accepteret svar
Fra : transor

Modtaget 20 point
Dato : 01-11-09 20:10

Dårlig forbindelse, dårlif stømforsyning, overlastet strømforsyning, defekt køler, defekt ram.
Der er mange muligheder med den beskrivelse,

Start med at tage diverse udvidelseskort, som ikke er strengt nødvendige ud. DSeefter at køleblæser kører, og prøv så igen.

Sæt evt et simpelt gammelt grafikkort i , og start i vga mode.

så udvider du trinvis, og finder ud ad hvor det går galt.

Kommentar
Fra : Eiinfeldt

Dato : 01-11-09 20:30

Kan det bare godt komme sådan lige pluseligt ?

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 01-11-09 20:34

det er det sjove ved fejl
først virker det og lige pludselig ......... fejl!
bare sådan--- lige pludselig

Kommentar
Fra : Eiinfeldt

Dato : 01-11-09 20:44

nu har jeg lige prøvede og bruge en støvsuger til og gøre den lidt rent med. se om det hjælper

Godkendelse af svar
Fra : Eiinfeldt

Dato : 02-11-09 13:50

Tak for svaret transor.