/ Forside/ Teknologi / Hardware / Printer / Spørgsmål
10  Bille1948 1885
Printer
Fra : swarn
Vist : 432 gange
200 point
Dato : 21-04-03 17:01

Vi havde dette spørgsmål på "KAN DU" den 22/3-03 og fik det til at virke, men det gør det ikke merer???

Hej

Jeg håber der er nogle der på en letforståelig måde måske kan hjælpe mig lidt.

Jeg har en HP laserJet 1000, som jeg er meget glad for, den var lidt dyr i anskaffelse, men BILLIG i drift, og det er derfor jeg nu håber i kan hjælpe.

På den anden side af væggen har vi også en pc der bruger en lexmark printer, som var billig, men MEGET dyr i drift, og så er det jeg mener at det må da kunne lade sig gøre at dele min HP printer med den anden PC???????

Jeg kan ikke finde ud af hvordan man gør, er der en der ved hvordan?

Min pc er en Packard Bell årgang 2001, den anden er Ibm årgang 1998

Det ville være dejligt om det kunne lykkedes, da jeg pludselig har opdaget at der må vi da kunne spare noget, da jeg på ikke engang et år med HP IKKE har udskriftproblemer, men på lexmark har købt sort/hvid patroner 2 gange, og det overstiger jo snart værdien af printeren.

Og vi fik dette svar, fra technet og det var også fint.

Vi går ud fra, at du har et fungerende netværk med to eller flere pc'er.
Så installerer du printeren på den maskine, som den fysisk er forbundet til
Vælg derefter:
Denne computer
Kontrolpanel
Netværk
Sæt "flueben" i feltet ved Fil- udskriftsdeling, så du giver andre pc'er / brugere adgang til at bruge printeren
Når du så lukker de nævnte vinduer (husk OK ), er det muligt, at du skal have installeret lidt ekstra filer fra Windows - men det beder maskinen selv om, hvis det er nødvendigt
Gå så ind i
Denne computer
og Printere
Højreklik på printeren
vælg Deling
giv printeren et navn, som de andre på netværket skal bruge til printeren
Når du så skal installere printeren på andre maskiner i netværket, vælger du på dem:
Denne computer
Printere
Tilføj printer
vælg netværksprinter og vælg at gennemse; så skulle du gerne kunne se det navn, du gav din netværksprinter tidligere
følg "guiden" og installér printeren (du skal nok stadigvæk bruge printerdriver-cd eller -disketter)
Der kan udmærket installeres flere printere i netværket; med fx to maskiner i net kan den ene være forbundet til en laserprinter, den anden til en farveprinter, og begge maskiner kan bruge begge printere.
Det er både praktisk og besparende.

Hvis man ikke har netværk, kan man stadig deles om en printer, ved hjælp af en lille "switch"-boks + et par ekstra kabler (switch-kabler).
En manuel udgave (hvor du selv skal skifte) koster inkl. kabler 2-300,- kr., en automatisk udgave omkring det dobbelte.

Men nu virker det ikke merer hvad er der galt
Er der en der kan fortælle os lidt om det, så vil jeg blive meget glad, for det er mig der ikke har en printer

På forhånd

Hilsen swarn/Hvidovre

Kommentar
Fra : technet

Dato : 21-04-03 17:52

hvad skal det nu sige ??
du kan prøve at afinstallere din printere og så installer dem igen på ny

husk lige at fil og udskrift delling skal være slået til
og hvilken windows køre i

Kommentar
Fra : jugo

Dato : 21-04-03 18:06

hey swarn

jeg ville mene at printeren skulle gen-installeres, med mindre det selvførelig er prøvet. Det er bare det jeg gjorde på min hp-printer...

Accepteret svar
Fra : technet

Modtaget 210 point
Dato : 21-04-03 18:09

du kan prøve med et par ting her

Dele din printer med andre
Hvis du har en printer tilkoblet til din PC, kan du vælge at dele den med andre brugere på netværket.

Sådan gør du:
1. Klik på knappen Start og derefter på Printere og faxenheder.
2. Højreklik på den printer, der skal deles, og klik på Deling.
3. Marker Deling og vælg derefter et navn, som du skal anvende, når andre opretter forbindelse til printeren.
4. Klik på OK.
----------------------------------------------------------------------------------
Installere en netværksprinter
Når du vil udskrive dine billeder og dokumenter for at tage dem med og vise til andre, må du først installere en printer. Dette er enkelt at gøre i Windows XP. (Har også ændret her)

Sådan gør du:
1. Klik på Start og Printere og Faxenheder.
2. Klik på Tilføj printer i den venstre side.
3. Der startes en guide. Klik på Næste i det første vindue.
4. Vælg netværksprinter, og klik derefter på Næste.
5. Indtast navnet på den printer, du vil installere, og klik derefter på Næste.
6. Vælg om du vil have, at denne printer installeres som din standardprinter, og klik derefter på Udfør.
---------------------------------------------------------------

Kommentar
Fra : oldwiking

Dato : 21-04-03 18:11

Jeg har selv en løsning som jeg synes er meget ideel:
På nedenstående adresse kan du se den og den kan købes hos blandt andet Zitech
denne model af JET-LINK som jeg anvender har 1 Parallel og 2 USB porte så det er altså max 3 printere
JET-LINKen er i sig selv en ethernet LAN 10/100 node.
Princippet er at Jet Linken virker som en printerport forlænger udover LAN og at Jet Linken derudover ikke er afhænging af en eller anden tilført softwarepakke.
På PCen eller PCerne installeres en medfølgende Print Monitor extender software som bevirker at den eller de respektive printerdrivers sættes istand til at "se" jet linken og den/de tilsluttede printere.
Så er det blot at installere den eller de respektive printerdriverer på de PCer som kommer på tale.
Hos Zitech se under salg netværk printerserver edimax priser fra 500 til 1000 kroner eller søg efter jet link.
Mvh OW
http://www.myxtech.com/p/1797.html

Kommentar
Fra : swarn

Dato : 21-04-03 18:54

Mener i at man skal prøve at genindstallere printeren helt forfra på den maskine hvor printeren er tilsluttet???????

Der kommer denne meddelelse på min printer, når jeg vil prøve.

Denne printer er i øjeblikket offline.
Du kan installere pronteren nu, men du vil ikke kunne udskrive til den før den igen er online.

Hvad betyder det, der er da ingen problemer med at skrive ud fra den opr. printer???

Håber i forstår, som der står øverst kører vi win me

Kommentar
Fra : technet

Dato : 21-04-03 20:30

ja du skal det hele igennem
tag kabler og power fra printerne afinstalere softwaren til printerne
installere dem igen

surt

Kommentar
Fra : swarn

Dato : 22-04-03 11:00

HAR fundet fejlen.

Gik på HP hjemmeside og så at der var ny driverinst., så det var åbenbart det der manglede, men tak fordi i gav jer tid til at komme med forslag.

mvh
swarn

Godkendelse af svar
Fra : swarn

Dato : 25-05-03 12:43

Tak for svaret technet.

Heller sent en aldrig,det er snart 2 md.gammel sp.Jeg trak lod og det blev technet der vandt,så jeg håber ikke der er nogle der bliver

Men nu virker det hele så vi er

mvh.swarn