/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / Andet multimedie / Spørgsmål
10  miritdk 2644
dvd optager og det nye tv sign
Fra : frederikshavn
Vist : 671 gange
100 point
Dato : 01-11-09 17:49

hey har en tv som er hd ready og en dvdoptaget ptoblemet er at når antenne går ind i dvdoptageren kan jeg ij¨kkan jeg ikke se tv hva gør jrg ligt

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 01-11-09 18:00

Du skal klikke dig væk fra AV/ektern eller hvad det nu hedder via din fjernbetjening. Hvad sker der hvis du klikker på et kanalnummer

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 01-11-09 18:00

Og for at komme uden om dvd optageren kan du sætte et kabel fra dvdoptageren og op i fjernsynet

Kommentar
Fra : refi

Dato : 01-11-09 18:47

Du kan IKKE bruge både TV og DVDoptager med den SAMME boks - de skal have hver sin....

Kommentar
Fra : frederikshavn

Dato : 01-11-09 19:09

kan man måske få en digital optager som kan løse problemet det er forbundet sådanne at antenne går ind i dvdeb og fra dvden er der et jabel op til tvet det er lige meget hvad kanal jeg vil så tvet så er der sort skærm

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 01-11-09 20:12

Ja det kan man for det har jeg. Min antenne går både direkte til mit TV, men den går også direkte til min digitale HD optager. Og så går det et kabel fra min HD optager og op til fjernsynet (HDMI)

Kommentar
Fra : grow

Dato : 01-11-09 20:32

Harald Nyborg har en antennefordeler til 13,95 Best.nr. 5320 og 5322
Det svarer til hvad granner01 omtaler.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 01-11-09 23:25

Det er i den forbindelse ligegyldigt om dit tv er hd ready. Det er desværre stort set den eneste oplysning du giver om udstyret.

Hvor får du antennesignalet fra? . Egen antenne ? Fællesantenne?

Kan du se tv hvis antennen forbindes kun til TV- et ?

Hvis du har egen antenne og hverken tv eller dvd optager har digital tuner/mpeg dekoder, kan du ikke mere se tv uden at anskaffe en Såkaldt "digital tunerbox".

Kommentar
Fra : transor

Dato : 01-11-09 23:28

Kære refi
Du tager fejl.
Jeg bruger da både tv og dvdoptager med samme box. Men så kan man selvfølgelig ikke se et program og optage et andet, med mindre det er en af de sjældne med to modtagere i en box.

Kommentar
Fra : lham

Dato : 02-11-09 06:15

transor
du nævner digibox med 2 modtagere i en box har du et link/typrnr/model på sådanne maskiner?

Kommentar
Fra : alka

Dato : 02-11-09 08:43

P.t er der ingen digi-bokse til MPEG4 eller også skal du have sådan en optager her:

Sagem Optager 250GB Harddisk.

Den kan optaget et program, mens du skifter til andet/andre programmer, eller du kan fx optage to forskellige programmer, men kan så ikke skifte til andre programmer. Set til under 2800 kr.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 02-11-09 09:30

Citat
Kære refi
Du tager fejl.
Jeg bruger da både tv og dvdoptager med samme box. Men så kan man selvfølgelig ikke se et program og optage et andet, med mindre det er en af de sjældne med to modtagere i en box.

Nej jeg tager IKKE fejl - men jeg fik mikset spørgsmålet lidt med et andet
Formålet med min besvarelse var jo at se et og optage noget andet....

Såfremt man SER det man optager, er det selvfølgeligt muligt

Det er jo Boksen der bestemmer kanalen..

Indtil videre har producenterne SOVET i timen...

Nu har man gjort så meget ud af at producere TV med mpeg4 men glemt alt det øvrige udstyr...

Der findes ikke mig bekendt nogen DVDoptagere på markedet med mpeg4.
Der findes en HDoptagere (den Alka har skrevet) , men det er også alt....

Så BOKS til hvert enkelt apparat er desværre eneste mulighed for at se/optage 2 ting på en gang....

Kommentar
Fra : transor

Dato : 02-11-09 10:26

Jeg gider ikke undersøge markedet på grund af et kandu spørgsmål.

Men tidlgere har jeg set bokse med fleresamtidige modtagekanaler og on´msætning til god gedigen analog tv. En boks gav så flere kanaler til alle husets almindelige tv og optagere.
Men I har sikkert ret i at det kun var til mpg2.

Problemet er at markedet internationalt stadig er for lille til mpg4 grej i større stil.

Umiddelbart kender jeg kun Norge og danmark , som bruger det.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 02-11-09 11:42

Citat
Men tidlgere har jeg set bokse med fleresamtidige modtagekanaler

Stemmer - men det var mpeg2

Kommentar
Fra : grow

Dato : 02-11-09 13:50

refi og transor har ret. De skal nok komme på markedet. Se lige linket: http://www.taenk.dk/test/harddiskoptagere/mens-vi-venter-paa-det-nye-signal/

Kommentar
Fra : alka

Dato : 02-11-09 14:40

jA GROW, MEN tænks er fra:

Det nye tv-signal
16. april 2009
Udviklingen er gået hurtigere, end du kan følge med GROW!

Kommentar
Fra : grow

Dato : 02-11-09 16:11

Dedt glæder mig at du er mere vågen end mig - alka, så kan du sikkert anvise mig hvor jeg kan købe en DH-optager med MPEG4 tuner, som evt. er godkendt også af Boxer.
Jeg venter spændt på dit indlæg.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 02-11-09 17:15

Jo - den findes såmænd - men det er som sagt en HDoptager og ikke en DVDoptager

http://www.netto-sat.dk/images/pdf-sheets/Strongsrt8410nettosat.pdf

Kommentar
Fra : refi

Dato : 02-11-09 17:17
Kommentar
Fra : grow

Dato : 02-11-09 18:46

Tak for orienteringen - refi. Jeg kan læse mellem linierne at der er ved at opstå lidt forvirring.
Før HDtv-signaler kom på markedet, blev HD-betegnelsen brugt til efterfølgeren til DVD-optager, nemlig HD-optageren med indbygget harddisk. Jeg tror mange søger efter en harddisk-optager med indbygget MPEG4 tuner. At finde en HD-tuner med MPEG4 er ikke så svært.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 02-11-09 19:40

HDoptager = Harddiskoptager (denne fås i mpeg4 - se ovenfor)
HDkvalitet = HighDefinition
DVDoptager = optager der optager på DVD-skiver (denne er IKKE på markedet endnu med mpeg4)