/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
ingen grafikkort i enhedshåndt
Fra : bruuno117
Vist : 563 gange
200 point
Dato : 01-11-09 13:11

Jeg sidder her og prøver på at fixe min mors gamle øg af en pc, den opfører sig højest mærkeligt, men det er dog lykkedes mig at få XP op og køre igen. Den begyndet at nægte at boote op, og påstod at der ikke var noget OS på c drevet!? Kørte en reparation på XP, og nu kan den da boote op. Problemet er at den lagger helt vildt, og når jeg går ind i enhedshånteringen kan jeg ikke finde skærmkotet, fanen er simpelthen ikke eksisterende, hvilket jeg aldrig har oplevet før. Jeg ved at der sidder et radeon 9600 i den, så jeg prøvede at hente nye drivere til det, men da jeg prøvede at installere dem, sagde den at den ikke kunne finde hardware der passede til driverne i maskinen, så jeg fatter nada.

Er der mon nogen der kan komme med en fornuftig foklaring på problemet?

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 01-11-09 13:20

Systemgendannelse måske

Men det lyder ikke rart, kunne mistænke en begyndende dårlig HD

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 01-11-09 13:27

Man kan ikke køre en systemgendannelse lige efter en reparation da den bliver nulstillet.

Men det er sjældent at en reparation virker på en computer der ikke har været formateret og geninstalleret i årevis.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 01-11-09 13:51

Og du er helt sikker på at grafikkortet er det du siger, ellers kan du jo lige hente dette lille gratis program Everest og installere, så kan du få besked om kortet.

Hentes her http://majorgeeks.com/download4181.html

Kommentar
Fra : bruuno117

Dato : 01-11-09 13:57

Jeg har selv samlet maskinen, og det er et af mine aflagte, så jeg er ret sikker.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 01-11-09 14:14

Ja så skulle det da være så sikkert som det kan

Men kunne det måske være defekt. Prøv at åbne siden og demonter det. Se efter om der er ok kontakt, støv m.m bla bla

Kommentar
Fra : bruuno117

Dato : 01-11-09 14:39

det var mine mobo drivere der var fucked, da jeg geninstallerede dem, fandt den grafikkortet, så nu lagger den knap så meget. Nu ska jeg bare finde ud af hvorfor hulen IE ikke virker længere!? for en meddelelse om noget procedureindgangspunkt blablabla blev ikke fundet i dll bibliotek blabla :/

Accepteret svar
Fra : Fijala

Modtaget 200 point
Dato : 01-11-09 14:56

Uha da hvad er det nu, men du er ikke den første der har døjet.
http://www.spywarefri.dk/forum/viewthread/9264/
Søg på google efter procedureindgangspunkt så kommer der mange links om netop det

Kommentar
Fra : bruuno117

Dato : 04-11-09 01:54

Nå, så fik jeg nok af at rode med det lort. Jeg kom i tanke om at jeg havde lavet en backup af systemet, i tilfælde af fuck up. Så jeg kørte det ind på 5 minutter, og så var den som ny igen :)

Godkendelse af svar
Fra : bruuno117

Dato : 04-11-09 01:57

Tak for svaret Fijala.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 04-11-09 17:10

Ha ha ha, sådan er det tit, man kan ikke finde fejlen, bruger en hulens masse tid og så tog det bare 5 min med geninsall.