/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Windows 7 ingen hjemmenetværk
Fra : o.v.n.
Vist : 2508 gange
200 point
Dato : 01-11-09 13:06

Det skulle være så nemt, ja næsten automatisk når man læser reklamer, men virkeligeheden er noget anderledes, jeg har i aftes for første gang lagt en Windows 7 på en bærbar Acer computer, det foregik her hjemme, og bagefter ville jeg så prøve at koble den på mit hjemmenetværk, men nej det kan jeg ikke hitte ud af: Der kan ikke oprettes en Hjemmegruppe på denne computer, og Delte mapper som jo burde kunne deles: Denne mappe kan ikke deles, ingen avancerede forsøg har afhjulpet problemet
Hvad har jeg glemt eller overset ?
Kan den virkelig kun forbindes med andre Windows 7 computere ?
Det er en Windows 7 Home Premium OEM
bare jeg kunne overtale fyren til Ubuntu - men nej det skulle være den nye Windows
kom endelig med nogle forslag
jeg deltager ikke selv før om nogle timer

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 01-11-09 13:14

Ja hvad du har gjort ved jeg ikke, men jeg installerede også Windows 7 på min e´en pc igår og under installationen fortalte jeg om nit netværk og der er adgang til alle de pcer der er på det.
Der er både XP, Vista og windows 7 på nerværket og ingenting driller.

Kommentar
Fra : severino

Dato : 01-11-09 13:37

Du burde da ellers vide, at når Microsoft laver et nyt produkt, så skal der altid en del opdateringer til, før det virker bare nogenlunde.
Man skulle ellers tro at de lære af tidligere fejl, fra de operativsystemer de har lavet gennem tiderne; men det er åbentbart ikke tilfælde (heller ikke denne gang)!!!!

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 01-11-09 13:49

severino, rolig nu, har du selv prøvet dig med Windows 7. Da jeg afprøvede det i beta versionen var jeg imporneret. Nu er der så gået det meste af et år og jag har fået den endelige udgave, en Win 7 Pro. Under install kunne jeg vælge både en opdatering og en ny install og jeg valgte en ny install. Alt virkede i første hug, ingen drivere manglede, intet netværk fejlede og alt var lige som de skriver i reklamerne. Det er sgu da en win7-win7 situation.

Kommentar
Fra : severino

Dato : 01-11-09 14:03

Så må det være o.v.n der er ?????

Kommentar
Fra : HomoSapien

Dato : 01-11-09 19:44

Jeg har også windows 7 home 32 og 64 bit herhjemme.
Det er langt fra perfekt. Der er mange småfejl.

Havde det ikke været fordi jeg bruger photoshop, så havde jeg straks smidt en ubuntu på min pc.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 01-11-09 20:38

I må da meget gerne fortælle hvad der måske kan være galt, det er et seriøst spørgsmål, jeg valgte at opgradere fra den Vista Home Premium som var på computeren, er der mulighed for at jeg burde have valgt en helt ny installation ?

Accepteret svar
Fra : Fijala

Modtaget 200 point
Dato : 02-11-09 17:14

Kan desværre ikke bidrage med mere, da jeg har fortalt min historie.

Men talte idag med en kollega som også installerede Win 7 her i weekenden. Det var fra XP Pro til Windows 7 Enterprise og den virkede også i første hug. Alt fra den gamle XP Pro lagde sig i den samme Windows Old som jeg nævnte tidligere. Det eneste der ikke virkede, var hans printers trådløse opsætning, men der skulle lige skrives en IP adresse så røg den på plads med det samme.

Han kom faktisk idag og ville lige prale lidt, for han troede jo at han var den første med det nye men næ nej, jeg var lige så hurtig

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 03-11-09 00:42

Øv jeg har søgt på nettet, det ser ud som alle går lige på netværket uden problemer, gad vide hvad der er galt

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 03-11-09 17:11

o.v.n (shh men fejl 40 måske)

Du har vel ikke blokeret din IP adresse inde i din router, så du kun tillader dem der var på før du installerede.

Hvis du søger i søgefelter efter hjemmegruppe kommer der en mulighed op der hedder

Søg efter og løs problemer med hjemmegruppe. Måske det kan hjælpe dig.

Godkendelse af svar
Fra : o.v.n.

Dato : 13-11-09 14:02

Tak for svaret Fijala. du får pointene for forsøget, det lader til at omtalte computer er den eneste i hele verden som ikke kan oprette hjemmegruppe, jeg er kommet så langt at den kan ses på netværket og delemapper kan bruges, der var en indstilling inde i Tilføj eller slet Windows funktioner, en simpel netværksfunktion som var slået fra.
Hvad en hjemmegruppe er, ja det må jeg så vente med at finde ud af indtil en anden af mine venner får Windows 7

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 13-11-09 15:01

o.v.n jamen tak for det og jeg kan ikke regne ud hvad der har drillet. Men du har jo så alligevel fået det til at virke