/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Trådløst internet hjælp
Fra : Nul7
Vist : 928 gange
200 point
Dato : 31-10-09 15:14

Hej, - kan I hjælpe mig med at komme på nettet med min trådløse forbindelse på min nye pc.?
Jeg har stofanet og en Belkin router. Kører Vista.
Min fast internet er ok. den trådløse viser godt nok at der findes et trådløst netværk, og styrken er i top.
Nede i højre hjørne er der et udråbstegn for internet visningen.
Under netværk og delingscenter er der et x hen til routeren.

Internettet er koplet til.
Har forsøgt mange triks, - deaktivere m.m.
Min anden pc. med Vista fugerer godtnok, og jeg har sammenholdt protokollerne og de er enslydende. Der er ca. 1 meter til routeren.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 31-10-09 15:16

Har du opsat dit trådløse inde i routerens menu

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 31-10-09 15:46

Har du forsøgt at "opret forbindelse" - og hvad gør den så.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 31-10-09 16:14

Mon Nul7 helt har mistet forbindelsen.

Kommentar
Fra : Nul7

Dato : 31-10-09 16:51

Når jeg forsøger at oprette forbindelse, kræver den en adgangskode som den aceptere.
"Denne computer har begrænset eller ingen forbindelse"
Hent automatisk nye IP adresser, -det gør jeg så, herefter reparer den, -(lykkes ikke) den foreslår bl.a. at nulstille netværksforbindelsen,- tør jeg det? Kan jeg så ikke miste min forbindelse til de andre PC. ?

Til Fijala: Jeg har kun én løs forbindelse. Hvordan kommer jeg ind i routerens menu?

Hej så længe

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 31-10-09 17:23

Det gør du ved at taste i din browser

http://192.168.x.x

De to x er er lidt forskelligt alt efter hvad for en router det er, men prøv med 1 og 1

Inde i menuen skal du kigge efter Wireless eller noget lignende og derinde kan du opsætte dit trådløse. Men da du allerede nu bliver spurgt om en adgangskode tyder det på at det allerede er opsat. Måske du har for mange netværk installeret så kig i egenskaber og fjern endelig nogle af alle de netværk. Det er tit det der driller med at logge på

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 31-10-09 17:24

http://192.168.2.1 skal det være kan jeg se

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 31-10-09 17:27

og hvbis du dobbelt klikke de to skærme kommer du ind i egenskaber for din forbindelse. Der er en fane der hedder Trådløse netværk....

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 31-10-09 18:07

er det en bærbar com so er det temlig sikkert en knap som skal aktiveres på din com først før den får lov til at bruge dit kort på com.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 31-10-09 18:12

rotw, det kan ikke være den berømte knap, da den godt nok opretter forbindelse, men kommer bare ikke på nettet. ,-)

Nul7
Nulstil du bare din forbindelse, der sker ikke noget med de andre, men blot de indstillinger du har på netop den pc

Kommentar
Fra : Nul7

Dato : 31-10-09 18:44

tak skal i have indtil videre, - jeg skal ned og hygge med familien.

Jeg har aktiveret med den såkaldte knappe, - ja, det er en bærbar.

Jeg har glemt at fortælle, at jeg godt kan få forbindelse på Wlan altså fastnet, jeg satte blot et kabel til, så fungerede det fint, - men da det er en bærbar irreterer det mig kke at kunne bruge den trådløs..
Hej så længe....

Kommentar
Fra : Asbjørn2

Dato : 31-10-09 21:30

Hej Nul7

Kører også over stofanet, og har lige købt en notebook som nu brager ud på nettet selv om min viden om disse ting er ret begrænset.

Jeg prøver at hjælpe efter hukommelsen.

Adgangskoden er opgivet af Stofanet og ligner følgende med SMÅ bogstaver: abcd55h
Nogle gange er forbindelsen ikke tilfredsstillende, og vises med en gul trekant.
jeg går så ind i "trådløs netværksforbindelse" og trykker "Reparer".'

til sidst kommer stofanets MINE SIDER hvor jeg logger på, og vi drøner ud på nettet.

Hjælper dette ikke, så kom igen

Asbjørn2

Kommentar
Fra : Asbjørn2

Dato : 31-10-09 21:48

Nul7

Glemte at nævne

Citat
jeg går så ind i "trådløs netværksforbindelse" og trykker "Reparer".'

Når jeg trykker REPARER for at få ny IP-adresse, så skal jeg lige vente lidt til den er HELT færdig - ofte når den at sige at reparation ikke lykkedes, men efter 5 sek. er forbindelsen så alligevel i orden.

Kommentar
Fra : severino

Dato : 31-10-09 22:31

Gå ind i det trådløses egenskaber, på den genstridige maskine og se om du får alle tre IP adresser.
1) Den tildelte adresse på ditlokale netværk.
2) Supnetmask adressen som skal være 255.255.255.0
3) Din gatway adresse, som er vigtig, hvis du skal ud af eget netværk.

Kommentar
Fra : Nul7

Dato : 01-11-09 14:16

Kære severino, Hvor finder jeg de omtalte IP adresser?

Til Asbjørn2: Jeg kan ikke åbne stofas signon..

Kommentar
Fra : severino

Dato : 01-11-09 16:35

Nede på det trådløse symbol, kan duhøjreklikke på det, og vælge "STATUS" og gå ind og se om du har alle tre adresser.
Den vil vise dig, hvilket netværk du er koblet op til med din routers SSID navn.
Klik så på fanen om understøttelse, her vil så de tre adresser være vist, hvis du har fået dem tildelt.

Kommentar
Fra : Nul7

Dato : 01-11-09 16:36

I sin tid, da jeg fik routeren den trådløse, skulle den ved hjælp af en manual (cd.) og forskellige kabler kobles til de forskeldige pc-er, før den kunne komme på internet.
Skal je gøre dette igen, og hvis riscikere jeg så at lave kludder i de 2 andre pc-er?

Kommentar
Fra : Nul7

Dato : 01-11-09 17:22

severino, jeg har fundet dem.
Da jeg ikke kan komme på nettet med den trådløse, kan jeg heller ikke se status men det kan jeg på fastnettet. Og den viser under detaljer ,om netværksforbindelse, som den anden pc. der køre på fastnet.
IP. adressen på den gamle er 192.168.15.1 og den genstridige 192.168.15.4 ellers er de andre adresser ens.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 01-11-09 17:25

Så er det som det skal være indtil videre. Så skal du sikkert ind og have det opsat på ny. Klik på dette link så skulle du kunne komme ind i menuen

http://192.168.2.1

Kommentar
Fra : Nul7

Dato : 01-11-09 17:34

Hej igen, - jeg er komme ind i status via den trådløse og den har kun undernetmaske 255.255.0.0
ingen gateway eller DNS-server

Kommentar
Fra : severino

Dato : 01-11-09 17:45

Citat
ingen gateway eller DNS-server

Det er derfor du kun kan se i eget netværk, og ikke kan komme ud af "buret"
Din Gatway og den første DNS er den samme adresse.

Prøv at se hvor stort område din router deler IP adresser ud over, den vil være angivet under LAN indstillingen, med laveste og højeste adresse (fx. 100 til 150).

Prøv nu at tvinge dig adgang gennem routeren, ved at sætte din PC til at benytte statisk opkobling, her bruger du samme adresser som den har lokalt, men skal indskrives i felterne. Så skal du angive gatwayen til de samme, som loka adressen, men slutte på 1 i det højre felt. 192.168.1.1 e.lign.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 01-11-09 17:55

Nu skal den så hedde 192.168.2.1

Accepteret svar
Fra : severino

Modtaget 200 point
Dato : 01-11-09 21:38

Nu snakker vi åbentbart om en række adresser, der er så forskellige, at det forklarer at du har en supnetmask eller undermask som det også kaldes, på 255.255.0.0, hvilket give mulighed for uddeling af ikke mindre end 64770 lokale adresser, hvor du med en 255.255.255.0 kun har 254 adresser.
Fijala snakker om en gatway på 192.168.2.1 som jeg ikke kan vide om det er den rigtige, som du kan se i routerens status.
Så snakker du selv om IP. adressen på den gamle er 192.168.15.1 og den genstridige 192.168.15.4 ellers er de andre adresser ens. - Så her kører de i hvert sit supnet.
Jeg kunne tænke mig at du ændrede på din supnetmask, så den stod på 255.255.255.0 - for jeg tror ikke på, at du har over 254 enheder koblet op på dit netværk.
Prøv at ændre og gemme denne opsætning, når du slutter af i aften, og se hvad der sker i morgen, når du kobler dig op igen. - Jeg har på fornemmelsen, at det kunne løse dine problemer.

Kommentar
Fra : Nul7

Dato : 02-11-09 15:55

jeg er ved at tro, at jeg er håbløs.

jeg har forsøgt så godt jeg kunne at følge jeres anvisninger.

jeg har fundet de forskellige Ip adresser på den gamle xp. trådløs.
Skal jeg bruge de samme?
Eller skal jeg bruge de samme som lan forbindelsen har på den nye?

den melder sommetider, at jeg skal gå ind på en webbrowser, men det kan jeg jo ikke når der ingen forbindelse er.
Citat
Prøv nu at tvinge dig adgang gennem routeren, ved at sætte din PC til at benytte statisk opkobling

statisk opkobling? Hvordan kommer man ind i routeren?

Kommentar
Fra : severino

Dato : 02-11-09 16:50

Citat
jeg er ved at tro, at jeg er håbløs.

Det skal vi nok selv bedømme!!!

De tre IP adresser:
1) Den tildelte adresse på dit lokale netværk SKAL være forskellig for hver maskine, ellers opstår der konflikt. (LAN)
2) Supnetmask er den samme på alle enheder.
3) Gatway adressen er den samme på alle enheder, og går igen i den første DNS. (Ud mod WAN)

De statiske opkobling som jeg tænker på, skal stilles inde på den PC's netkort opsætning, som ikke vil på nettet. Den lokale IP adresse du her skal vælge, skal være forskelig fra de andre adresser du har på andre maskiner. Men den skal holdes inden for det område der deles ud af i routeren; hvor den kan hedde noget med LAN Range.
På den måde tvinger du dig igennem routeren, hvis du ikke har nogen form for filtrering der særre for dig.

Når du laver et sådant forsøg, er det klogest at slå alt sikkerhed fra i routeren, for så kan du udelukke disse filtre som problemet.
Hvis det så virker, kan du slå filtrene til igen, en for en, og sikre dig at det stadig fungere!

Kommentar
Fra : Nul7

Dato : 04-11-09 18:49

Hej alle mange gode reaktioner, men ingen har hjulpet, måske kan feglen være min, hvad jeg tror.
Jeg har afleveret den genstridige bærbare, - måtte have den en hel måned, meget fornemt, - ikke kun for min uvidenhed, der var flere områder den ikke levede op til mine forventninger.
Jeg har gemt jeres svar og vil gerne vende tilbage senere.
Hvorfor kan I ikke dele om pointerne, så jeg ikke kommer i uføre for min kreativtet.

Jeg prøver alligevel at vælge en...

Hej og tak for nu..

Godkendelse af svar
Fra : Nul7

Dato : 04-11-09 18:50

Tak for svaret severino.

Kommentar
Fra : severino

Dato : 04-11-09 19:39

Det skal for mit vedkommende, ike komme an på point.
Men du skal bare komme tilbage igen, hvis du får behov for det.

Jeg indrømmer at det med trådløs internet over en router, kan godt være lidt langhåret, at få til at fungere.
Jeg håber at du vil sætte dig mere ind i routerens virkemåde, det vil du få glæde af fremover.
Prøv at kopiere teksten fra routerens hjælpesider, over i google translator, hvis du ikke helt forstår hvad de skriver på udenbysk. Den er som regel på engelsk i de fleste modeller.