/ Forside/ Interesser / Helbred / Andet helbred / Spørgsmål
10  transor 1971
Forsikring af helbred.
Fra : JubazKan
Vist : 906 gange
50 point
Dato : 31-10-09 11:20

Hvilken slags forsikring skal man vælge hvis man vil forsikre sig selv, hvis man kommer til skade. Det kan f.eks være hvis man mister en finger eller kommer til skade med ryggen, så man enten bliver invalid eller delvis invalid?

Og hvad dækker en ulykkesforsikring ifht en tab af erhvervsevne-forsikring?

Kommentar
Fra : Tordenkalven

Dato : 31-10-09 11:36

Ulykkesforsikring dækker "kun" hvis du kommer til skade ved en decideret ulykke, ellers ikke

tab af erhversevne, som ikke er en ulykkesforsikring, dækker dig for det du tegner den for

tal med dit forsikringsselskab eller måske din bank der kan have en billigere...

kontakt fagfolk, det er en jungle....

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 31-10-09 13:33

Citat
Ulykkesforsikring dækker "kun" hvis du kommer til skade ved en decideret ulykke,

Tildels rigtigt.
Prøv at undersøge hvad en fritidsulykkes forsikring dækker .
Det kommer jo helt an på hvor du kommer til skade.

Kommentar
Fra : Tordenkalven

Dato : 31-10-09 14:18

En ulykkesforsiring dække altid kun ved ulykke

uanset om det er en fritidsulykkesforsikring eller heltidsulykkesforsikring er der tale om skade ved ulykke

ikke tildels rigtig som der skriver ovenover, men korrekt i alle tilfælde

tildels rigtigt er altså noget VÅS

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 31-10-09 15:10

Jeg har en heldækkende ulykkesforsikring. Og jeg kom til skade med min hånd. Forsikringen betalte 1 års behandling og da jeg af en læge de valgte, blev bedømt 8% invalid p.g.a. håndenefter 1 års behandling, så fik jeg 8% af min forsikringssum udbetalt.

Og det er sådan enulykkesforsikring virker.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 01-11-09 05:49

For en del år siden, tegnede vi en forsikring hos Codan... på det tidspunkt var de de eneste der havde den forsikring..

Den dækker ved erhvervsevnetab og invaliditet.(lige nu ka' jeg ikke huske hvad de kalder den)

Den blev guld værd for os, da min mand kom til skade og røg ud af arbejdsmarkedet.. han er nu på førtidspension og udover beløbet fra kommunen får han udbetalt fra forsikringen, så alt efter hvor meget man tegner forsikringssummen for, kan man leve som før, altså rent økonomisk..Den dækker udbetales til man bliver 60 år

Da han først kom på pension skulle han heller ikke betale præmien til Codan

Kommentar
Fra : alka

Dato : 02-11-09 17:20

Du kan tegne forskellige former for personforsikring. Den billigste er en fritidsulykkesforsikring. Den dækker alene ulykke i din fritid - incl. til- og fra arbejde.

Herefter kommer en heltidsulykkesforsikring, som prissættes efter hvilket job du har. Her er risikoen indelt i fareklasser, jo farligere jo dyrere.

Ulykkesforsikring dækker ved tandskader, invaliditet sket i forb. med en ulykke, samt ved død. man kan som oftest selv sammensætte summer ved død og invaliditet. Mange selskaber har en yderligere dækning ved fx 30% invaliditet og opefter, her ydes fx dobbelt dækning ved invaliditet.

En ulykkesforsikring dækker "en nøgen person" så briller mv. er ikke dækket. Der kræves alm. helbredsoplysninger.

Så kan man tegne en invalidesum, som er relativt billig i forhold til præmien. Udbetales ved minimum 2/3 invaliditet eller mere, uanset om det skyldes invaliditet ved sygdom eller ulykke.

Så kan man tegne en invaliderente, som er relativ dyr i præmie, og som dækker ved invalditet ved sygdom eller ulykke. Udbetales normalt kun ved 2/3 invaliditet eller mere.

Invalidesum og invaliderente tegnes ud fra helt konkrete helbredmæssige oplysninger og kræver stort set, at man ingen ting fejler. Selskabet kan evt. kræve lægelige oplysninger/undersøgelser, disse betales af selskabet. Præmien kan evt. være afhængig af ens job, hvis det er særligt farligt.

Hvis en invaliderente kommer til udbetaling, bliver den præmiefri, da en del af normalpræmien henlægges til eventuel præmiefrihed. Normalt tegnes denne til udløb ved 60 års levealder. Hvis den først skal ophøre ved 67 år, bliver dette meget dyrt - ja næsten dobbelt så dyrt. Jo yngre jman er ved tegningen jo billigere - jo ældre man er ved tegningen jo dyrere.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 02-11-09 17:31

Det må være noget a la dette vi har tegnet hos Codan (den del af forsikringen er senere overgået til et firma der hedder SEB pension) og som før omtalt, var det kun Codan der solgte de forsikringer dengang, men måske flere er kommet til senere?

Citat
Så kan man tegne en invalidesum, som er relativt billig i forhold til præmien. Udbetales ved minimum 2/3 invaliditet eller mere, uanset om det skyldes invaliditet ved sygdom eller ulykke.

Så kan man tegne en invaliderente, som er relativ dyr i præmie, og som dækker ved invalditet ved sygdom eller ulykke. Udbetales normalt kun ved 2/3 invaliditet eller mere.

Da min mand tegnede sin forsikring, var han ikke helt ung

Vi er godt nok glade for at den forsikring blev tegnet dengang, så vi trods alt kan blive boende

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 02-11-09 17:31

ps, jeg glemte at skrive, at pengene bliver udbetalt hver måned, og ikke som engangsbeløb