/ Forside/ Karriere / Penge / Andet penge / Spørgsmål
10  jakjoe 1088
Forsikring
Fra : Krassus
Vist : 3461 gange
39 point
Dato : 30-10-09 20:39

Hej

Har lige købt et par nye løbesko, ude og løbe i dem een gang, stiller dem udenfor min dør som jeg normalt gør (sammen med et par andre løbesko og et par fodboldstøvler) - hvorfra de så bliver stjålet.
Min opgang har lås, jeg har en indbo forsikring - skoene har kostet 600kr. kan jeg få penge fra forsikringen?

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 30-10-09 20:50

Nej

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 30-10-09 20:55

Hvorfor svarer du så entydigt 3773- det er da simpelt tyveri, jeg ville anmelde det alligevel.
Det kan så godt være der er noget selvrisiko, som betyder det ikke kan svare sig, men jeg ville kontakte mit forsikringsselskab alligevel. Det kræver en anmeldelse til politi osv. men det var da et forsøg værd

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 30-10-09 21:05

Jeg tror nu også at 3773 har ret...

Hvis der er noget der dækker, er det din indboforsikring, men sko'ene stod jo udenfor boligen

Kontakt dit forsikringsselskab, du kan blive glædeligt overrasket, alt efter hvilket selskab du har..

Jeg er to gange blevet glædeligt overrasket over vores, hvor jeg egentlig kun ringede for at spørge

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 30-10-09 21:10

Ja, netop Nordsted1- det var det samme jeg tænkte. Og når man normalt regner boligen er de m2 man har på trappen inkluderet, så hvorfor ikke spørge ?

Accepteret svar
Fra : Asbjørn2

Modtaget 49 point
Dato : 30-10-09 21:19

3773 har ret.
Der er ikke brækket lås op, smadret vindue eller lignende, så hvis du får noget fra forsikringen, så er det fordi det snart er jul

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 30-10-09 21:23

Asbjørn2

Citat
Der er ikke brækket lås op, smadret vindue eller lignende, så hvis du får noget fra forsikringen, så er det fordi det snart er jul

Det vil jeg ikke give dig ret i... sidste år havde vi uindbudte gæster i vores "skur" hvor der blev neglet en del ting...døren var åben

Men fordi vi var hjemme blev det dækket

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 30-10-09 21:32

Jeg kan ikke forstå, hvorfor at I på forhånd kan sige,at der ikke er dækning. OK- hvis man har undersøgt det. Men hvis nogen gik ind i min baghave som jeg sidestiller med at man er i en opgang med lås- og stjal alle mine haveredskaber i mit skur, så ville jeg kontakte mit forsikringsselskab.
Der er dog forskel på at stille sine ting ude på gaden og i en låst opgang.

Kommentar
Fra : Asbjørn2

Dato : 30-10-09 21:36

OK Nordsted1, den tager jeg til mig

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 30-10-09 21:39

Asbjørn du behøver ikke rødme, vi laver alle fejl forøvrigt kan jeg godt forstå dit svar, jeg troede også jo heller ikke vi ville få tingene dækket, når døren var åben

Smuller54

Citat
Men hvis nogen gik ind i min baghave

Det er jo ikke Krausses private ejendom de sko blev stjålet på

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 30-10-09 21:52

Citat
Det er jo ikke Krausses private ejendom de sko blev stjålet på

Jo i princippet jo- hvis man i en opgang har lås på. Man har lejet sig ind i en ejendom og de m2 foran hoveddøren til lejligheden, beregnes altid med i m2.
Uanset privat eller lejet så ville jeg hævde, at det hører med.

Man kan så spørge - om hvorvidt andre i ejendommen eller besøgende kan være skyldige.
Så anmeld det til politi og til forsikringsselskab og se hvad der bliver ud af det.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 30-10-09 21:58

Citat
Man har lejet sig ind i en ejendom og de m2 foran hoveddøren til lejligheden, beregnes altid med i m2.

Det vidste jeg ikke... så er der da håb, men igen, det kommer meget an på hvilket forsikringsselskab man har

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 30-10-09 22:10

enig Nordsted 1- det kommer an på det forsikringsselskab man har, men derfor skal man ikke opgive. Nu er dette spørgsmål jo ikke en bondegård, vi taler om i forhold til erstatning. Men hvis man er studerende kan det være temmelig mange penge.
Det er princippet jeg tænker på. Hvorfor har man en forsikring.
Vi er ofte tilbøjelig til at tænke, at det er jo ikke noget, men betaler til en forsikring og måske kan det være sundt at tænke på hvilken forsikring man har og hvad den i virkeligheden dækker- og hvordan behandler de mig, når jeg har fået stjålet noget.

så kontakt selskabet og om nødvendigt kig betingelserne igennem og skift hvis det er noget møj

Godkendelse af svar
Fra : Krassus

Dato : 30-10-09 23:16

Skabte mere debat end ventet, men var også det svar jeg havde regnet med :(
Det er bare så ærgeligt når man netop ER studerende og at ALLE de andre naboer har haft alle deres ting stående ude på gangen i mange år uden der er blevet neglet noget!!

Men tak for svaret