/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Vista-inst. kikser
Fra : marcussen1
Vist : 1102 gange
500 point
Dato : 30-10-09 18:54

Efter formatering af min vistainstallation har jeg problemer med at geninstallere. Der hvor jeg kommer til enten opgradering eller ny installation vælger jeg som altid før ny installation. Der dukker så en boks op med følgende tekst:
Der opstod en uventet fejl under installationen af Windows. Kontroller
at der er adgang til installationskilderne, og genstart installationen.

Fejlkode: 0xE0000100

Jeg har forsøgt med en anden HD, men med samme resultat. Jeg har brugt Vista i ca 2 år uden problemer.
Hvis jeg geninstallerer Vista fra min backup, sidder den der med samme.
Kender nogen problemet og hvad jeg skal gøre?
Mvh
Niels

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 30-10-09 19:28

Du skriver "formatering af min vistainstallation "

Nu er det jo Hardisken der formateres, ikke instalationen....

Men er du sikker på at din Hardisk er helt ren, når du lægger din instalation ind?

Det lyder som der ligger rester fra den forige.

vh ben

Kommentar
Fra : marcussen1

Dato : 30-10-09 19:47

Ja selvfølgelig er det HD, der er blevet formateret. Med Killdisk

Kommentar
Fra : transor

Dato : 30-10-09 21:58

en harddisk bliver ikke helt ren bare ved en formattering.
Det er kun partitioner, som kan formatteres og en harrdisk indeholder mere end det.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 31-10-09 12:33

Måske er det sata drivere til disken der mangler? et gæt

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 31-10-09 12:51

Jeg går ud fra at det ikke er en opgraderings / recovery CD.

Når harddisken slettes/oprettes/formateres - skal du sikre dig at partitionen er activ.

Af hensyn til at få installeret på det rigtige drevbogstav C: er det bedst ikke at lave mere end een partition 25 - 30 GB og så installere på den.
Der kan så senere laves flere partitioner.

Hvilket program bruger du til at formatere /slette

Kommentar
Fra : marcussen1

Dato : 31-10-09 13:53

Jeg installerer fra den orig Inst.CD og har formateret med killdisk

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 31-10-09 14:22

Du skulle nok ikke have brugt Killdisk mit gæt er at du har slettet hele harddisken og nu kan din recovery cd ikke finde recovery partionen, prøv at læse hos Microsoft om du kan bruge noget af det de skriver (engelsk) http://support.microsoft.com/kb/939727/en-us

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 31-10-09 14:39

Har du mod på at give harddisken en omgang formatering med Gparted ?
Du skal nok få udførlig vejledning i hvordan du gør.
Se nogle billeder: http://gparted.sourceforge.net/screenshots.php
Og hent Gparted her (gratis det koster kun den cd du skal brænde):
http://sourceforge.net/projects/gparted/files/gparted-live-stable/0.4.6-1/gparted-live-0.4.6-1.iso/download

Kommentar
Fra : marcussen1

Dato : 31-10-09 15:10

Det er ikke en recovery CD, men Microsofts orig. Inst.-CD. Jeg jeg flere gange foretaget samme øvelse helt uden problemer

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 31-10-09 15:12

Kun et gæt. Prøv at rengør din DVD, der kan sidde skidt på den.

Kommentar
Fra : marcussen1

Dato : 31-10-09 15:31

granner01
det har jeg også gjort

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 31-10-09 15:51

Hvis det er den killdisk jeg kender så har du nulstillet din harddisk, men ikke lavet nogen partition.

Hvad har du af værktøjer på CD som kan bruges måske.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 31-10-09 16:28

Jeg anbefaler Gparted den er god til den slags med partionering hvor Windows giver fortabt, når det er en CD som du beskriver, så er det jo ikke en recovery partion som mangler

Kommentar
Fra : marcussen1

Dato : 31-10-09 16:34

Jeg har brugt Killdisk flere gange helt uden problemer, også til dette her.

Kommentar
Fra : marcussen1

Dato : 31-10-09 16:36

o.v.n.
gparted ligge nu på en CD, og jeg ville da være glad for et link, gerne på dansk, så jeg kan se proceduren

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 31-10-09 16:50

Du har da vel forhåbenlig huske at brænde som ISO ? Computeren skal starte fra den CD det har du sikkert styr på, jeg kommer lige med et link til en billedguide hvor jeg netop forbereder en harddisk (min egen) til Windows installation, lige to øjeblikke så finder jeg den

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 31-10-09 16:51

Lige her, billederne er i en zip fil: http://peecee.dk/upload/view/151336

Kommentar
Fra : marcussen1

Dato : 31-10-09 17:30

Je4g bliver desværre nødt til at forlade arenaen et stykke tid, men vender tilbage.

Kommentar
Fra : marcussen1

Dato : 01-11-09 15:57

Så er jeg tilbage og er ikke kommet videre

Kommentar
Fra : Olesen-50

Dato : 01-11-09 17:08

Her står beskrevet hvordan du får din maskine til at virke igen (på engelsk)

I toppen af siden er der også noget værktøj som skulle kunne rep. den for dig

http://support.microsoft.com/kb/939727/en-us

Kommentar
Fra : marcussen1

Dato : 01-11-09 20:10

Olesen-50
desværre kunne jeg ikke finde noget, der kunne hjælpe mig.
Fejlkode 0XE0000100 kendte Microsoft ikke

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 01-11-09 20:16

Citat
Så er jeg tilbage og er ikke kommet videre
har du prøvet at slette partionen og oprette en ny ntfs partion på den tomme plads ? Med Gparted naturligvis

Kommentar
Fra : marcussen1

Dato : 01-11-09 20:37

o.v.n.
ja, jeg har prøvet at slette partitionen, ikke med gparted, den er jeg ikke helt fortrolig med.
Til gengæld har jeg søgt på den fejlkode på Google, der er der mange der har haft samme problem.
En havde fået det tips, at det måtte være problem med ram. Og det løste det for ham/hende.
Jeg har desværre p.t. ingen "løse" ram liggende.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 01-11-09 20:52

Hvis der er en RAM blok som ikke virker som den skal, så kan du få problemer med at installeret hvad som helst også programmer, hvis du har mere end 1 RAM blok så kunne du prøve at tage en ud på skift og se om det hjælper.
Jeg synes selv at Gparted er nem at bruge - men indrømmet jeg har da fået slettet et par harddiske totalt undervejs når jeg forsøgte at udforske den

Kommentar
Fra : marcussen1

Dato : 01-11-09 20:57

Jeg har både kunne insta. XP-PRO + diverse programmer helt uden problem

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 01-11-09 21:06

Hvor meget RAM har computeren ? Vista kræver en hel del mere end XP, så stadig en mulighed at en RAM blok ikke virker som den skal

Kommentar
Fra : marcussen1

Dato : 01-11-09 21:11

2048 MB, og det har den altid kørt fint på

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 01-11-09 21:22

Det kan Vista også køre med, spørgsmålet er om der er fejl i en af blokkene, på en Ubuntu live CD er der en RAM tester, jeg kan ikke huske men er tæt på at tro også er en på Gparted live CDen, har du set efter ? Eller skal jeg se efter og forklare hvordan du bruger den ?

Kommentar
Fra : marcussen1

Dato : 01-11-09 21:28

Ja det vil jeg være glad for, måske også en forklaring på, hvordan man iøvrigt bruger gparted.
Du behøver ikke at have travlt, for jeg bliver endnu engang nødt til midlertidigt, at holde en pause, jeg vender spændt tilbage

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 01-11-09 21:33

Der kommer måske en forklaring på om der er RAM tester på Gparted CDen her i aften, men ellers er jeg også ret ophængt indtil næste weekend, heldigvis er der mange andre som kan komme med hjælp