/ Forside/ Interesser / Fritid / Håndarbejde / Spørgsmål
10  Camillasm.. 1373
adventskalender ide
Fra : hellobal1
Vist : 847 gange
83 point
Dato : 30-10-09 13:02

Hej

Jeg mangler en sjov/anderledes ide som man kan bruge som adventskalender... jeg skal bytte kalendergaver med en super god veninde som altid er meget ide-rig.. men jeg er selv lidt på bar bund... har kikket på julesokker men det bliver lidt dyrt syntes jeg, også selvom de er brugte..

mon der er nogle der har en fjollet/sød ide?????

Det skal lige siges hun bor i en lille lejlighed og har ikke plads til de halt store kreationer...

Kommentar
Fra : jeb3

Dato : 30-10-09 13:18

Jeg laver til mine unger hvert år.

Den ene vil have adventskalender, og de andre 24-dages kalendere.

Sidste år købte jeg en kurv, der jo kan anvendes til meget bagefter.
Gaverne var lidt hjemmesyltet marmelade, tomater osv.
et par sjove strømper og trusser.
Ting de unge i hvert til fælde bliver ret glade for. Også oldemor, der ikke rigtigt kunne sylte osv. mere.
Men det afhænger jo af alder og interesser.

jeg fik en af mine kære unger med forskellige tjenester:
støvsugning, sammen med et stykke chokolade, massage af min ryg, vindusvask sammen med en dumleslikkepind.
Dejlig og billige ting, der viste de havde tænkt på mig :)

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 30-10-09 15:08

Til de lidt ældre køber jeg også en kurv, køber små forskellige marmelader, småkager af forskellig slags. Ideer er der nok af. Og fordelen er at mange forskellige udgaver af samme ting, så kan hun smide det ud hun ikke kan lide. Og så finder hun måske ud af at der er ting hun kan lide som hun aldrig har tænkt på selv at købe.

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 30-10-09 18:08

Tag en lang sisal snor- og 24 klemmer i træ.
Find 24 små kort og på hver skriver du en mødedato- kan være helt hen i 2010- men med en oplevelse i skal have sammen. Det kan være "vi mødes på cafe´" eller vi mødes ved mig eller denne dag skal vi en tur i skoven eller denne dag tager vi på bytur, eller denne dag serverer jeg en himmelsk middag, eller denne dag tager vi ud og bade osv osv.

Kommentar
Fra : hellobal1

Dato : 31-10-09 07:16

sorry tror ikke jeg har udtrygt mig helt klart... jeg har allerede købt 4 gode gaver hun skal ha én hver søndag i december... mit problem er hvordan de skal gives.... sidste år hang jeg dem på en snor med søde klemmer og jeg fik mine i en kurv, så de to mulighedder er brugt..

Andre ideer ?

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 31-10-09 13:53

Du kunne sende dem med posten, så hun har den fredag.

Du kunne også gøre som Japanerne- Pak dem ind i hver sit tørklæde/ eller sy 2 stk. stof sammen - bind en sløjfe af snipperne og enten sy eller sætte et skilt på dem hver- med 1, 2,3 4

Ville se flot ud med Rødt silkestof- bundet om hver, med et lilla tal på -kan sys på eller klippes i karton og limes på

eller hvad med guldtal

Kommentar
Fra : jeb3

Dato : 01-11-09 22:48

Tag over og giv hende den.

hvem vil ikke gerne have besøg i julemåneden, og er det en god veninde, der et godt besøg altid velkommen.
Fordi hun er kreativ, behøver du jo ikke være det.
Hun kender dig, og ved hvem du er :)

Jeg ville da elske en veninde, der gad og orkede at tage sig til til det.

Kommentar
Fra : ElseR

Dato : 02-11-09 09:43

Lav en julsæk - som den julemanden kommer med gaver i.

Annuller spørgsmålet
Fra : hellobal1

Dato : 24-01-10 08:38

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål