/ Forside/ Interesser / Fritid / Madlavning / Spørgsmål
10  dova 6027
Grillede rejer
Fra : oleeliassen
Vist : 970 gange
400 point
Dato : 30-10-09 10:00

Hej jeg fandte for et par år siden en opskrift på en marinade til grillede rejer som var fantastisk. Jeg kan huske at den indeholdt mørk sirup og måske også citron. Jeg har ledt på nettet som en gal efter noget lignende men kan ikke finde en der ligner den. Er der nogle herinde der kan hjælpe hurtigt da jeg snart skal ud og handle så jeg kan lave det i aften?
- Ole

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 30-10-09 10:24

Jeg kan ikke huske opskriften...men kan da trods alt huske, at det var limefrugt og ikke citron

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 30-10-09 10:43

Nu har jeg fået ingredienserne oplyst, så må du selv finde "blandingsforholdet".. det er en rigtig kaloriebombe

Mayonnaise med limesaft og hvidløg.

Vi fik det til grillede tigerrejer

Kommentar
Fra : oleeliassen

Dato : 30-10-09 10:48

Nordsted, det er ikke helt det jeg søger. Her er tale om en mørk marinade med flere forskellige ingredienser i som rejerne skal ligge og trække i inden grilningen.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 30-10-09 11:06

Nej det kan jeg godt se nu - undskyld

Måske du kan bruge den der står i det første link her .. der står da i hvert tilfælde Mayo, citronsaft, og sirup

http://www.google.dk/search?hl=da&q=marinade+%2Bsirup+og+citron&meta=&aq=f&oq=

Kommentar
Fra : modersvilje

Dato : 30-10-09 11:22

Marinade
1 spsk. soya
2 spsk. limesaft
1 spsk. vegetabilsk olie
3 spsk. Lys/mørk Sirup
1/2 tsk. peber
Denne kan måske bruges?
MV2

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 30-10-09 11:24

Havets dyr med. sukker kan være lækkert, jeg har selv et par gange fået en forret med dåsetun lagt på annanas.
Det var et sidespring.

Citron eller lime hører naturligt sammen med rejer, og Ingefær bruges sammen med rejer i kinamad.
Fennikel (lakridssmag) bruger jeg til fiskeretter samt rå i salat til fisk, og også esdragon direkte fra terassen.
Ovenstående var blot for at opsummere krydderier til fisk, og jeg vil så foreslå:

Sirup, citron, og tørrede knuste krydderier som ingefær, fennikel og esdragon....og peber.

Hvidløg eller karry kan nok også bruges, men i en helt anden blanding.

Anbring evt et antal små klatter af sirup på underkopper og smag Dig frem inden den endelige store portion skal laves.

Grillningen er en sag for sig, jeg er ikke klar over om det er målet at siruppen skal karamellisere, men grillen skal nok være ret varm da rejer som bekendt ikke kan tåle varme i længere tid uden at blive hårde i kødet.

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 30-10-09 15:58

Der mangler lige det sidste i ovenstående opskrifter- der skal udover lime- sirup og peber- tilsættes chilisauce eller swet and sour chili sauce
Det giver den perfekte smag. Men du har sikkert købt ind.

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 30-10-09 16:00

og glemte jeg---- lige en sjat olivenolie- som altid