/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Slægtsforskning / Spørgsmål
10  Varla 8031
Anna Danielsen fra Sverige
Fra : RingeOne
Vist : 992 gange
200 point
Dato : 30-10-09 09:53

Hej derude!
Mon nogen her er i stand til at hjælpe mig med at finde data og oplysninger om min mormor Anna Danielsens relationer i Sverige. Hun er født den 29. aug. 1864 i Vitaby i Sverige, og flyttede til Bornholm, hvor hun blev gift den 29. aug. 1891 i Rutsker på Bornholm med min morfar Jens Andreas Andersen. Min mormor døde i Allinge den 5. maj 1938.

Jeg har ikke meget forstand på de svenske forhold, men ville meget gerne kende lidt mere til Anna Danielsens relationer i Sverige

mvh Leif

Kommentar
Fra : Påsse

Dato : 30-10-09 10:29

Hej Leif

Prøv at gå på http://www.dis-danmark.dk/forum/index.php,
der er Hanne Sverige, hjælp til opslag, der tager sig af svenske aner, jeg har selv prøvet det, og fik god hjælp af Hanne

Husk at trykke på side 70, da der er mange opslag

Hilsen Påsse

Kommentar
Fra : larshau

Dato : 30-10-09 10:59

Her er et link til DDSS (Demografisk Databas Södra Sverige) der er en database for det sydlige Sverige.
Den eneste Anna Danielsson der findes i databasen med fødselsdag i 1864 er dødt 27 august 1864.

Hun er registreret i www.ddss.nu under ID nummer 283327.
God jagt

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 30-10-09 11:08

Hende her:

ANNA DANIELSDOTTER Birth: 29 AUG 1864
Parents:
Father: DANIEL ANDERSSON
Mother: ANNA ANDERSDOTTER

Med forældre...
Svend

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 30-10-09 11:29

Det må være hende:

ANNA DANIELSDOTTER Birth: 29 AUG 1864
Christening: 04 SEP 1864 Vitaby, Kristianstad, Sweden
Parents:
Father: DANIEL ANDERSSON
Mother: ANNA ANDERSDOTTER

Hilsen igen, Svend

Accepteret svar
Fra : svendgiversen

Modtaget 200 point
Dato : 30-10-09 11:37

Forældrene bliver gift i 1862, så hun er nok den ældste:

DANIEL ANDERSSON
Marriages:
Spouse: ANNA ANDERSDOTTER
Marriage: 27 DEC 1862 Vitaby, Kristianstad, Sweden

Svend

Kommentar
Fra : RingeOne

Dato : 31-10-09 18:16

Hej Påsse.
Tak for linket til Hanne på Dis-Danmark, desværre har jeg endnu ikke fundet ind til side 70 med Hanne, men jeg arbejder på det. Jeg er medlem af Dis, men har lige meldt mig som ny bruger.

Hej larshau.
Tak for linket til DDSS, men jeg har endnu ikke fundet ud af at anvende siden, og har ikke fundet ID nr. 283327, og jeg ved heller ikke om man evt. skal være medlem for at anvende den.

Hej svendgiversen.
Tak for oplysningerne om Anna Danielsdotter og hendes forældre, hvor jeg ikke havde nærmere data om vielsen. Du har ret i at hun må være deres ældste barn, da jeg ved om en bror Hans Danielsson f. 30. juni 1869 i Vitaby, som rejste til USA, hvor han vistnok arbejdede med anlægget af jernbanen vestpå, og her stopper sporet, da ingen har hørt fra ham senere.

Jeg vil lige arbejde lidt videre med de forskellige oplysninger

Med venlig hilsen

Leif.

Godkendelse af svar
Fra : RingeOne

Dato : 01-11-09 21:11

Tak for svaret svendgiversen.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 01-11-09 21:21

Selv tak, nu har du lidt flere data at søge videre med...

Eksperterne i DIS ved mere og du kan også prøve selv eksempelvis i det svenske "Rötter".