/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Mobil-Telefoni / Spørgsmål
10  g_h 4281
Intet svar fra gateway
Fra : timeglas
Vist : 1471 gange
500 point
Dato : 30-10-09 07:22

hej

Har lige købt en Nokia 5800 xpress music mobiltelefon og problemet er at når jeg kobler mig på et trådløst netværk, så kan jeg ikke åbne browser.
Jeg kan sagtens opnå forbindelse til netværket, men hver gang jeg prøver at åbne en internet side, så får jeg svaret "intet svar fra gateway". Jeg har så prøvet at logge på med en bærbar og her opnåes også forbindelse og browser kan åbnes, så her er problemet ikke eksisterende.
Hvad betyder fejlmeddelelsen "intet svar fra gateway" og har nogen været ude for det samme? Har nogen en løsning?

mvh og på forhånd tak fra timeglas.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 30-10-09 07:36

Hvem er udbyder ?

Du har vel fået en opsætningsvejledning sammen med telefonen og dit abo ???

Noget tyder på telefonen slet ikke er sat op til internetbrug....

Kommentar
Fra : timeglas

Dato : 30-10-09 07:45

Det er ikke almindeligt internet forbindelse via gprs jeg mener. Det er via WLAN som jeg prøver at koble på en trådløs router.

mvh timeglas

Kommentar
Fra : refi

Dato : 30-10-09 07:53
Kommentar
Fra : refi

Dato : 30-10-09 07:57
Kommentar
Fra : timeglas

Dato : 30-10-09 08:21

super tak, nu står jeg bare med det problem at jeg ikke aner hvad jeg skal indtaste som telefon ip, undernetmaske, standardgateway samt dns adresser. Troede ikke det var nødvendigt for at koble sig på wlan/trådløse netværks som er åbne.

mvh timeglas

Kommentar
Fra : timeglas

Dato : 30-10-09 08:25

Hov roder lidt rundt i ordene mener når jeg skal koble mig på et trådløst netværk (router) som er åben eller WI-FI som er åbent.

mvh timeglas

Accepteret svar
Fra : refi

Modtaget 500 point
Dato : 30-10-09 08:30

and then select " IPv4 settings " this will allow you to assign your fone an IP address and to also enter the gateway IP from your router

Godkendelse af svar
Fra : timeglas

Dato : 02-11-09 07:31

Tak for svaret refi.