/ Forside/ Karriere / Uddannelse / Undervisning / Spørgsmål
10  Balcanard 580
Genre Træk
Fra : Gevelia
Vist : 1348 gange
20 point
Dato : 29-10-09 08:55

Hej Kandu.dk

Jeg er i dag i gang med medier på skolen. Og der skal vi finde ud af Genre Træk, og skal på Tirsdag i næste uge, fremligge det! Hvordan fremligger man genre træk, og hvad er det præsise ved et genretræk + tekst type fordeling, og opbygning avis.

Mvh. Per roland Nielsen

Accepteret svar
Fra : AsmussPro

Modtaget 20 point
Dato : 29-10-09 11:46

Genre betyder "stil" eller "retning".
Så det går nok ud på, at du skal definere de forskellige træk for hhv. gyser, sience fiktion, krimi, kærlighed etc.
Prøv at google ordet "genretræk", så kommer der mange eksempler på træk på de forskellige genre.

Kommentar
Fra : frieda

Dato : 29-10-09 13:32

Hvilke/hvilket medie taler vi om?

Det trykte?
Film?
Tv?

Godkendelse af svar
Fra : Gevelia

Dato : 29-10-09 21:35

Tak for svaret AsmussPro.