/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Mediaplayer 11
Fra : scrubber
Vist : 535 gange
200 point
Dato : 29-10-09 00:05

jeg anvender mediaplayer og har optaget nogle film fra et nyt Cannon video camera. da jeg villeafspille dem på arbejde villemediaplayer ikke afspille dem. Jeg kunne trykke på hjælpe knappen og blive guidet til af downloade nogle codecs. Nu kunne jeg se filmen men ingen lyd !

Da jeg ville afspille dem hjemme hos mig selv, men jeg kan kun høre lyden men fik ingen billed. Jeg har prøvet at downloade diverse codec til min windows mediaplayer 11, men kan ikke få det til at virke.

Filerne det drejer sig om hedder : Kan ikke fåandre information frem en at det er : MPEG filmklip med lydformat AC3.

Har brug for at kunne afspille disse filer. har også prøvet med VLC ? DIX X og ASV video converter. Men intet har virket.

mvh scrubber

Accepteret svar
Fra : jangchr

Modtaget 210 point
Dato : 29-10-09 00:14

Prøv med Miro, den skulle kunne afspille alle filer

http://www.getmiro.com/

Kommentar
Fra : steffen15

Dato : 29-10-09 00:34

prøv med de her codec,, de æder normalt alt..http://www.free-codecs.com/download/K_lite_codec_pack.htm

mvh steffen

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 29-10-09 00:38

Fint link som Steffen15 viser dig, med K-Lite full pakken kan du med garanti afspille din film, husk at afinstallere alle andre codecs før du installerer K-Lite, ellers går der kuk i systemet

Kommentar
Fra : scrubber

Dato : 29-10-09 10:30

Hej OVN !!

Tak for dit indspark. Nu er mit spørgsmål så bare hvordan afinstallerer jeg de andre codec's og hvordan identificerer jeg disse ?

mvh scrubber

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 29-10-09 12:15

DivX er at finde i Tilføj og fjern programmer og jeg tror de andre også kan findes der, se listen igennem og klik på dem som ligner codecs programmer, mange gange står noget med support oplysninger, men det er jo ikke sikkert at du har andre end DivX, VLC Player har nogle codecs med ved installering, men den gemmer dem i VLC mappen og de forstyrer ikke andre programmer.
Eller du kan omdanne filmene til et andet format som computeren kan afspille:
http://winff.org/html_new/

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 29-10-09 12:17

Benyt lejligheden når du er i Tilføj og fjern programmer, til at rydde op på programmer som ikke bruges eller har været forsøgt til noget og ikke duede alligevel

Kommentar
Fra : steffen15

Dato : 30-10-09 11:40

løste det problemet??

Godkendelse af svar
Fra : scrubber

Dato : 16-11-09 12:43

Tak for svaret jangchr. Den afspiller sku næsten alt. Vedr. mediaplayer, når lortet ikke er bedre og man næsten skal være IT nørd, så er det bedre/nemmere at holde sig fra mediaplayer !!!