/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
qxl
Fra : scootergrisen
Vist : 686 gange
50 point
Dato : 28-10-09 15:12

er der nogen som har prøvet at købe noget gennem qxl ?
http://www.qxl.dk/pris/cykler-scooter-mv/scootere_knallerter_mv/l/cn15629/

Kommentar
Fra : karus

Dato : 28-10-09 15:16

Det er der mange der gør hver dag...

Nogen er blevet snydt andre ikke - jeg er aldrig blevet snydt

Kommentar
Fra : chicapigen

Dato : 28-10-09 15:23

ja jeg handler der tit , jeg har købt omkring 220 gange , og jeg er aldrig blevet snydt ,

hilsen chicapigen

Kommentar
Fra : scootergrisen

Dato : 28-10-09 15:27

hvordan foregår det så ?

Der står for eksempel at mindste prisen ikke er opnået... men det står ikke nogen mindste pris.
skal man så gætte sig til hvor meget sælgeren mindst vil have for varen ?

Kommentar
Fra : karus

Dato : 28-10-09 15:30

Citat
skal man så gætte sig til hvor meget sælgeren mindst vil have for varen ?

Ja

Kommentar
Fra : chicapigen

Dato : 28-10-09 15:36

ja mindste prisen må han ikke opgive ...hvorfor ved jeg ikke ... men sikkert for at få så meget for varen som muligt , hvis mindste prisen ikke bliver opnået , så forpligter sælger sig ikke til at sælge sin vare. mindste prisen ligger somregel lidt under køb nu prisen hvis der sådan en .

årsagen til at han har sat mindste pris på er at det er den laveste pris han vil sælge for , hvis han ikke har mindste pris på så kan han jo risikere at skulle sælge for højst bydende .

det koster også flere penge at oprette en vare med mindste pris , men så undgår man jo også at skulle sælge alt for billigt .

ja mindste prisen skal man faktisk selv gætte , men hvis du stiller sælger spørgsmålet kan du være heldig han svarer på det :))

hilsen chicapigen

Kommentar
Fra : scootergrisen

Dato : 28-10-09 15:39

Hvis nu jeg byder på en vare så skal jeg vel noget til nogle andre byder før jeg kan byde igen ik ?
Fordi eller kunne jeg jo bare byde og byde og byde indtil den besked med at "mindste prisen ikke er opnået" er væk.

Hvad koster det så op lave sådan en annonce ?

Dem som byder de skal vel ikke betale noget til QXL skal de ?

Kommentar
Fra : chicapigen

Dato : 28-10-09 15:48

nej dem der byder på en vare skal kun betale til sælger .

du kan byde lige så meget tit du vil , og der hvor der står " med mindste pris ...ikke opnået " vil der stå " med mindste pris .....opnået " hvis du kommer over hans mindste pris .

jeg har selv været ude for engang at jeg bød på en vare som også havde mindste pris , og den opnåede jeg ikke . men sælger sendte mig en mail og tilbød mig at købe den for det jeg havde budt , for det var kun 20 kr under hans mindste pris

hvis det er en vare du meget gerne vil have fat i så må du igen med at byde

chicapigen

Accepteret svar
Fra : chicapigen

Modtaget 60 point
Dato : 28-10-09 15:50

hov jeg havde ikke set dette spørgsmål

jeg mener at prisen for at oprette en annonce på qxl , er baseret på hvad mindste prisen er . altså jo dyrere en vare er jo større gebyr.

hvis det er en auktion der starter på 1 kr. uden mindste pris er annoncen vist gratis

chicapigen

Godkendelse af svar
Fra : scootergrisen

Dato : 30-10-09 15:11

Tak for svaret chicapigen.

Kommentar
Fra : chicapigen

Dato : 30-10-09 15:50

velbekommen , håber du tør springe ud i at handle på qxl , man kan lave nogle rigtige gode handler derinde

god weekend

hilsen chicapigen

Kommentar
Fra : reinhold1

Dato : 20-01-10 19:52

Du kan bare blive ved med at byde til der står at du er indenfor 15% af mindsteprisen så kan man regne sig frem til an ca. mindstepris.
Har selv prøvet det et par gange for at se hvor meget sælger ville have, men stoppede ved 15% opnået.

Mvh. Reinhold1