/ Forside/ Interesser / Dyr / Fisk / Spørgsmål
10  Gennie 710
kalksten rene
Fra : jodoole
Vist : 509 gange
100 point
Dato : 27-10-09 21:14

hvordan gøre jeg mine grønne kalksten rene

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 27-10-09 21:16

FISKER du efter et svar. (se kategorien

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 27-10-09 21:17
Kommentar
Fra : me67

Dato : 27-10-09 21:28

^
Og hvad tror du så lige der sker når man begynder at bruge kalkfjerner / eddike o.l.
på en kalksten ???

Kalksten / kalkfjerner - det lyder ikke som en god kombination......

Kommentar
Fra : olarsen

Dato : 27-10-09 22:17

Grønne kalksten??? Mener du hvide 'kalksten' som er blevet grønne? Hvis det er hvide mursten så er de ikke lavet af kalk, men af synopal, som også bruges til de hvide striber på vejene. Men måske jeg bare ikke har forstået spørgsmålet helt.

Kommentar
Fra : akle

Dato : 27-10-09 22:31

Mon ikke 'jodoole' mener de "kalksten" som er beregnet til akvarie og hvor luftboblerne kan komme ud af, for at ilte vandet.
Korrekt?

MVH Akle

Kommentar
Fra : olarsen

Dato : 27-10-09 22:37

Det ku hændes at du har ret akle, men så er det jo pinligt - for mig

Kommentar
Fra : dova

Dato : 28-10-09 09:02

Du kan kun få det væk med grundig rengøring med algefjerner, men det tvivler jeg på fiskene kan tåle.

Mere relevant at undgå algedannelsen, selv om det er for sent med de sten der allerede er grønne.

Undgå direkte sollys
Lad være med at ha' belysningen tændt mere end 10 timer/døgn
Undgå overfodring
o.s.v.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 28-10-09 09:53

Læg dem i let fortyndet klorin. hurtig effekt med tilsætning af lidt eddikesyre, men gør det kun i det fri, for der frigives ren klorgas. Det tåler kalken. Men af hensyn til fiskene og planterne, skal detn renses godt bagefter i rent vand.

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 28-10-09 13:50

Jeg mener bare de skal koges.