/ Forside/ Interesser / Fritid / Jagt / Spørgsmål
10  TheRealDe.. 4815
Sådan kan det også forklares.
Fra : bb1
Vist : 494 gange
50 point
Dato : 27-10-09 20:57

Kommentar
Fra : Jimmy17

Dato : 27-10-09 21:04

Damn, laver de sådan et nyt gevir på så kort tid

Interessant indslag efter min mening

Kommentar
Fra : webgun

Dato : 27-10-09 22:06

Hvis jeg får fjerene fra den fasan, er det okay

Kommentar
Fra : olarsen

Dato : 27-10-09 23:08

Hvad vil du forklare bb1? jeg er ikke jæger

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 27-10-09 23:10

Webgun du kan sende mig en P.M. med en adresse jeg skal sende fjerene til så skal du få et helt bundt. Jeg har samlet mange børnebørne får dem, så de kan lege indinaner.....

Kommentar
Fra : dabj

Dato : 28-10-09 07:11

->olarsen
Jeg tror ikke bb1 vil forklare noget særligt, men her hvor jeg bor, kan vi i hvert fald ikke se tv Lorry, og så er det da rart med et link, til ting der nu interesserer os.
Mvh
dabj

Kommentar
Fra : olarsen

Dato : 28-10-09 17:58

OK dabj, det er altså lidt indforstået mellem en gruppe jægere. Jeg synes i øvrigt at den unge mand på TV virkede utroligt sympatisk.

Kommentar
Fra : webgun

Dato : 28-10-09 19:06

bb1.
Det lyder som en god ide, men nu bor jeg i Norge. men det kan vel sendes med efterkrav. Jeg tænkte om du kan skaffe nogle påfuglefjer for jeg er næsten løbet tør for dem?. Jeg plejer at få dem hos en ven, men han er stoppet med det fuglehalløj, desværre. Jeg har også mistet tilgang til fjer fra fasaner. Det var en jæger jeg kender som selv optdrættede fasaner til foreningens jagt. Det var ellers noget røvgodt jord de havede der, men nogle rige svin fra Aalborg har overtaget jagtretten(leje) for et beløb som bønderne ikke kunne matche, og så stoppede opdrætten af sig selv, øv!.
Nåe ja nu hvor jeg alligevel brækker mig, så har de sku også overtaget en kæmpestrækning af Sønderup Å, så det er næsten umuligt af fiske der længere, jov,jov, og store skilte har de banket i jorden med fiskeri forbudt og jeg skal komme efter dig. mega træls.
Nå men jeg snigfisker der sku alligevel en gang imellem, men det er da træls at man skal stå og kigge sig over skulderen hele tiden.

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 28-10-09 19:06

oLarsen.

Jeg syntes også den unge mand på TV gør det godt og det var en af årsagerne til, at jeg satte linket på. Det høre efterhånden mere til sjældenheder end normen, at jægere omtales positivt i pressen. De søger ofte efter emner, hvor det er gået "galt"

Kommentar
Fra : webgun

Dato : 28-10-09 19:09

Jeg skal self. binde fluer af fjerene men den har du nok fattet!!.

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 28-10-09 19:13

Webgun.

Jeg føler med dig og det vil du kunne læse i min bog. Alt det jeg kunne gøre gratis som dreng må jeg betale en formue for at få lov til nu, men det er jo nu engang vilkårene i Danmark - hvor vi end ikke har allemandsretten..

Om det er jægernes egen skyld eller blot den almindelige udvikling vil jeg ikke tage stilling til, men et faktum er det, at der næppe findes en hobby som jagt og fiskeri, der er underlagt så mange love og vedtægter

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 28-10-09 19:18

webgun send mig blot den adresse på en PM jeg kan levere mange forskellige fjer og dun til fluebinding i det jeg samler dem til en fiskeven. Ham skulle du forøvrigt også have kontakten på, for han er helt skør med det. Jeg er kun amatør på det område og bager kun en orm ind imellem

Annuller spørgsmålet
Fra : bb1

Dato : 24-11-09 00:42

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål

Og webgun mange ikke fasanfjer.....