/ Forside/ Interesser / Fritid / Foto / Spørgsmål
10  Nordsted1 2955
Olympus SP590UZ
Fra : EiHaBr
Vist : 552 gange
400 point
Dato : 27-10-09 19:26

Hej
Er der nogen der kender denne digitale kamera, og kan den varmt anbefales eller hvad.
Der må jo være nogen foto experter der kan udtale sig, eller dygtige amatører.

Mvh EH

Accepteret svar
Fra : Eyvind

Modtaget 410 point
Dato : 27-10-09 19:37
Kommentar
Fra : EiHaBr

Dato : 27-10-09 20:47

Det ser fantastisk ud- Tak for svaret jeg har set andre steder på nettet men dette var bedre og mere livagtigt. Kan man skrabe pengene sammen er det nok super.
Jeg kunne godt have tænkt mig en der er bruger af den udtaler sig men vi må se .
Mange tak foreløbig.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 27-10-09 21:13

Nej, ud fra hvad jeg kender til det vil jeg ikke anbefale det.

Kig i stedet efter et Canon Powershot SX 10 IS eller et SX 1 IS , der er en verden til forskel på billedkvaliteten på dem og så Olympus' ultrazoommodeller.

Olympus giver uskarpe billeder ved brug af zoomen, kraftig forvrængning af linier, mørke hjørner.
Billedstøj/kornede/krumsede billeder ved selv lave ISO-værdier.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 27-10-09 21:43
Kommentar
Fra : olarsen

Dato : 27-10-09 23:17

Dova, jeg kan ikke genkende din kritik, men jeg er heller ikke så forstandig. Kameraet var det bedste i den test som forbrugermagasinet tænk.dk lavede. Jeg købte kameraet fordi det var det jeg havde råd til, og gerne ville have et godt kamera. Jeg er meget tilfreds med mit kamera. Jeg har tidligere haft mindre Canon kameraer, Canon plejer at ligge i top hvad billedkvalitet angår, men jeg kender ikke lige dem du nævner.
Jeg kan ikke forstå at du sammenligner 'dit' Canon kamera med Olympus SP590UZ, de er jo vidt forskellige.

Kommentar
Fra : olarsen

Dato : 27-10-09 23:19

Undskyld Dova, jeg fik lige kigget på et forkert link, de er ikke så forskellige alligevel.

Kommentar
Fra : EiHaBr

Dato : 28-10-09 11:31

Tak
Jeg venter lidt og ser om der er en med kenskab til modellen der svarer før jeg tænker videre

Kommentar
Fra : EiHaBr

Dato : 05-12-09 17:38

Hej.
Nu er den kommet på tilbud hos Foto Care 2500 kr.

Kommentar
Fra : EiHaBr

Dato : 19-12-09 22:24

Ja så har jeg købt kameraet.
Det fungerer perfekt og er super til prisen.
Kameraet er god til hvis man lærer lidt om funktionen af den er den både super nem og kan bruges til mange manuelle indstillinger, derudover har den en super zoom system.
Man kan virkelig komme tæt på motivet, også efter det er taget kan man zoom ekstra ind.
Til prisen overgår den langt min forventning. Nu skal jeg bare til at træne noget mere og læse noget mere for at udnytte faciliteterne.

Det bliver Ejvind der får point p.gra. den gode henvisnings links, det var bare super at kunne finde så nemt, tak for det Ejving.
Jeg lader den lige være open så den kan ses nogle dage måske.
Hilsen EH

Godkendelse af svar
Fra : EiHaBr

Dato : 27-12-09 17:27

Tak for svaret Eyvind.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 27-12-09 18:34

med dit nye camera.

Og husk så lige reglen om zoom.
Jo mere du zoomer des mere kan motivet blive rystet, som dog elimineres noget af en hurtig lukkerhastighed.
Tænk dig en lang pind - hvor svært det er at holde den stille ud i strakt arm.

Kommentar
Fra : EiHaBr

Dato : 28-12-09 09:59

Ja det kender jeg - men tak alligevel det er en spændende verden med en god kamera.