/ Forside/ Interesser / Hus og have / Vand og VVS / Spørgsmål
10  e.c 2605
Damixa
Fra : Niels970
Vist : 798 gange
100 point
Dato : 27-10-09 10:48

Jeg har tidligere haft en Danfoss termostat blandingsbatteri som virkede i vist 20 år. Nu har jeg haft et par stykker af Damixa som kun holder et par år, og så kommer der kun lunkent vand. Jeg ved ikke om jeg kan få den lavet på garanti, men hvem kan undvære sådan en i flere uger? Findes der ikke et fabrikat som er bedre? Jeg kan ikke finde en Danfoss.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 27-10-09 10:57

Da du skiftede din 20 år gamle Damixa ud, var det så til en anden model??

Vores ca 20 år gamle Damixa, har vi set præcist magen til i Bauhause, vi havde tænkt os at købe nøjagtigt samme model igen, netop fordi den har været så god

Kommentar
Fra : stig54

Dato : 27-10-09 11:40

Danfoss kører stort set med den samme model som de altid har gjort, dog er der kommet keramiske pakninger i, men det har jo kun noget med drypperi at gøre.
Det er altså ret let at skifte termostaten på disse, den kan du købe i dit byggemarked eller vvsér.
Det kan også være møg/kalk i sierne på indløbet til blandingsbatteriet så den ikke kan få nok varmt vand igennem.

Kommentar
Fra : mcloud

Dato : 27-10-09 13:51

Termostaten koster stort set det samme som et nyt Batt.
Bauhaus og Silvan har tit TMC batterier på tilbud .
Hilsen mcloud

Kommentar
Fra : Niels970

Dato : 01-11-09 20:35

Tak for svar! Jeg får nu tilsendt et reparationssæt, så må jeg jo håbe, at det bliver godt. Jeg tror ikke at Danfoss laver dem mere, jeg har ikke kunnet finde dem. Jeg tror ikke at der er møg i sierne, så ville der kun komme lidt vand ud når den kalder på varmt vand.