/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
begynde på en frisk
Fra : Nul7
Vist : 471 gange
200 point
Dato : 27-10-09 09:14

Jeg har, synes jeg, igennem langt tid lavet meget rod på min pc. med Vista.
Kunne godt tænke mig at starte på en frisk.

spørgsmål: 1) Skal jeg, og kan jeg formatere samtlige diske/drev inden jeg går igang?
2) Kan jeg starte op med min recoveri disk som jeg lavede fra starten? Pc-en er en Pachard-bell, født med XP. fik tildelt en Vista opgraderingsdisk.

Eller har I et andet godt råd vil jeg blive glad.

Kommentar
Fra : kj

Dato : 27-10-09 09:19

Jeg mener at det kan du godt, men sørg for at redde alle dine drivere, til bundkort, lydkort og hvad du ellers har.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 27-10-09 09:22

Du bruger bare punkt 2..... Og du skal IKKE foretage dig noget inden - det gør maskinen selv....

(udover evt. at gemme det du vil gemme inden - men på et ANDET medie)

Om du så bagefter OGSÅ vil bruge din opgradering til Vista, ligger op til dig selv....

Kommentar
Fra : return

Dato : 27-10-09 09:25

hej

alt kan jo lade sigg gøre men du behøver altså ikke at formattere du kan sagtens bare putte din recover cd i drevet så bliver den som da du købte den

og det samme med din vista cd etfter installation så virker den igen som før

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 27-10-09 09:35

Bruf recovery, ved fuldstændig format af dine diske, vil recoverypartitionen forsvinde, det er en dårlig løsning, så recovery er den eneste rigtige løsning.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 27-10-09 10:24

Gem dine filer billeder osv.
Og så brug di recovery og lad lave fuld recovery.

Kommentar
Fra : Nul7

Dato : 27-10-09 13:14

Til kj. hvor finder jeg de omtalte drivere? f.eks. til bundkort?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 27-10-09 13:16

Du skal ikke bruge tiden på at lede efter drivere.....

De er med i recoveryen

Kommentar
Fra : kj

Dato : 27-10-09 14:06

Har lige haft en Dell, hvor de ikke var i recovery.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 27-10-09 14:10

Citat
Har lige haft en Dell, hvor de ikke var i recovery.

Så har der jo været et andet medie hvor de var på

Hvordan skulle det ellers være muligt at bruge recoveryen

De ligger jo ikke i "hukommelsen" fra fabrikken