/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Planlagte opgaver
Fra : Monsen1234
Vist : 507 gange
100 point
Dato : 21-04-03 12:11

Hvis man går ind i "Systemværktøjer" og "Planlagte opgaver" kan man bestemme hvornår forskellige ting skal kører, men jeg kan ikke få nogle af de ting der står der til at starte til den tid jeg gerne vil, f.eks. vil jeg gerne have Norton AntiVirus til at kører live opdate ved systemstart.
Jeg skal angive en adgangskode, og har gjort som Food_life har skrevet:

(Har lige været ude for det samme - du skal angive en adgangskode til logon i windows - og så angive den samme adgangskode til den planlagte opgave - så virker det!)

Jeg har lavet adgangskode ved logon i Windows og har så skrevet adgangskode og brugernavn ind i Avanceret" i "Planlagte opgaver" og "AT-Tjenstekonto" men det er måske ikke der det skal skrives, for jeg får stadigvæk oplyst at det ikke kører fordi brugernavn og adgangskode er forkert?

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 21-04-03 12:25

Hvad det er det du vil have til at køre,selve norton?er der ikke en setting
der får den til det??.er det adgangs kode til norton du mangler eller???

Food_life har skrevet
(Har lige været ude for det samme - du skal angive en adgangskode til logon i windows - og så angive den samme adgangskode til den planlagte opgave - så virker det!)det er rigtigt nok.
Manse9933

Kommentar
Fra : Monsen1234

Dato : 21-04-03 12:29

Jo, og den er også sat til at liveopdate men der er ikke nogle af de ting der står i planlagte opgaver der starter, holder man musepilen hen over står der det ikke kører fordi brugernavn og adgangskode er forkert?

Kommentar
Fra : Monsen1234

Dato : 21-04-03 12:32

Der står ( Den planlagte opgave blev ikke kørt fordi der blev angivet forkert adgangskode og brugernavn )

Kommentar
Fra : Monsen1234

Dato : 21-04-03 12:36

Der er ingen ting der har startet automatisk i det sidste års tid, jeg har selvfølgelig kørt det manuelt så, det ville bare være dejligt hvis det kunne fungere.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 21-04-03 12:44

Jeg kender et program der kan sætte hvilket som helt exe program til at starte når du starter din pc det er et værktøj bland flere der er indbygget i
spyBot hvis du er intresseret så kommer jeg med et link og giver dig en
forklaring på hvordan det fungerer.

Manse9933

Kommentar
Fra : Monsen1234

Dato : 21-04-03 12:53

Nu er det jo kun Norton liveopdate der skal opdatere ved systemstart de andre ting er jo med forskellige tider lige fra en gang daglig til en gang om mdr.
Så det er sådan set kun "Planlagte opgaver" jeg godt vil have til at fungere efter hensigten.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 21-04-03 12:57

Okay jeg har også problemer med planlagte opgaver selv om jeg ved hvordan det
funggere så der kan jeg ikke hjælpe dig.

Kommentar
Fra : Monsen1234

Dato : 21-04-03 12:58

Det er helt i orden Manse9933

Kommentar
Fra : Bjarne_H

Dato : 21-04-03 13:10

Hej Monsen1234!

Den bruger der starter planlagte opgaver skal foruden at man skal angive password mener jeg også at brugeren skal være oprettet eller have administatorrettigheder se endvidere:

http://www.kandu.dk/dk/spg/12268

Mvh
Bjarne

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 21-04-03 13:14

adiministrator rettigehed er hans logon pasword og at han er admin af pc'en.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 21-04-03 13:16

det skal han selvfølig have sat sin logon konto til altså Administrator

Kommentar
Fra : Monsen1234

Dato : 21-04-03 13:29

Hej Bjarne_H

Jeg har læst fra linket men forstår ikke helt:
( Når du har oprettet en bruger - så kan du bestemme at alle brugere benytter samme indstillinger, dette bevirker at ved opstart foreslår Windows selv brugernavn men du skal indtaste password.)

Jeg har 2 brugere min kone og jeg, jeg har så lavet password ved min konto der er ikke nogen ved min kones. ( oprettet en bruger ) er det ikke mig ? Hvor kan jeg se om jeg bestemmer at alle brugere benytter samme indstillinger

PS: Min kone står også som computeradministrator, altså det gør vi begge er det forkert ?

Kommentar
Fra : Bjarne_H

Dato : 21-04-03 13:34

Ja og brugeren skal logge ind med password.

Og under planlagte opgaver skal man også angive bruger og password.

Så skulle det virke!

Mvh
Bjarne

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 21-04-03 13:36

Nej hvis du fjerner din kone som admin så begrænser du hennes muligheder på pc'en det tror jeg ikke hun bliver glad for men det kan være du kan give
hende samme password som dig og det så vil virke.

Kommentar
Fra : Monsen1234

Dato : 21-04-03 13:36

Jeg prøver lige.

Kommentar
Fra : Bjarne_H

Dato : 21-04-03 13:43

Hej igen!

Mit ja var ja til at være oprettet med administratorrettigheder.

Der sneg sig et nyt spørgsmål ind i mellem.

Mvh
Bjarne

Kommentar
Fra : Monsen1234

Dato : 21-04-03 13:45

Hvor i planlagte opgaver skal man angive bruger og password ? Er det i AT-tjenestekonto for så virker det ikke hos mig, hvor der er en prik i systemkonto kan jeg ikke skrive noget og med prik i denne konto virker det ikke.

Accepteret svar
Fra : Bjarne_H

Modtaget 110 point
Dato : 21-04-03 13:52

Når man under planlagte opgaver opretter et nyt via planlæg nyt job bliver der spurgt om brugernavn og password.

Hvis man følger guiden burde det virke.

Mvh
Bjarne

Kommentar
Fra : Monsen1234

Dato : 21-04-03 13:54

Okye, den vej har jeg ikke prøvet endnu.

Godkendelse af svar
Fra : Monsen1234

Dato : 21-04-03 14:02

Tak for svaret Bjarne_H.
Så virker det, man skal altså ind og indstille hver enkelt opgave.

Tak skal du have.

Monsen.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 21-04-03 14:08

Det troede jeg du havde gjort hele tiden jeg må have nye briller
det virker ikke når jeg sætter en opgave op det må være et internt problem
på min pc.

Kommentar
Fra : Monsen1234

Dato : 21-04-03 14:12

"Det troede jeg du havde gjort hele tiden jeg må have nye briller"
Eller også er det bare mig der er lidt tung i det, man skal jo lære hele tiden.

Kommentar
Fra : Bjarne_H

Dato : 21-04-03 14:17

OK - dejligt og selv tak

>Manse9933 det burde også virke hos dig - prøv og gennemgå igen og vend tilbage og jeg skal prøve at hjælpe.

Når man først har "Planlagte opgaver" til at virke, så finder man ud af, at man kan bruge det til meget eks.v. starte og minde om defragmentering, grundig virus scanning, spyware-scanning v.h.a. Ad-Aware m.fl.

Mvh
Bjarne