/ Forside/ Interesser / Fritid / Jagt / Spørgsmål
10  TheRealDe.. 4815
skud.
Fra : bb1
Vist : 536 gange
50 point
Dato : 26-10-09 13:33

Her er hvad der kommer ud af alt den mistænkelig gørelse af andre uden, at man ved noget præsist reagere man:

Link: "Krybskytter" skød med løst krudt

Sidst opdateret Mandag d. 26. oktober 2009, 12:30

SKANDERBORG - Lørdag nat gjaldede skuddene i en lille skov ved Nedergårdsvej så mange gange, at en anmelder kl. 1.34 kontaktede Sydøstjyllands Politi, da han troede, at der var krybskytter på spil.

Da patruljevognen nåede frem, mødte de dog blot et par lærere og en flok elever fra en efterskole, som var på overlevelsestur i skoven og indrømmede, at der var blevet skudt med løst krudt under natløbet.
Syntes I det er en god udvikling???

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 26-10-09 13:35

Om de skyder eller skyder kanonslag af, det har da altid være brugt. Det brugte vi også da vi var på natøvelse på lejerskolen. Da jeg gik i skole for 45 år siden. Men det brugte de også da mine børn var på lejrskole.
Problemer i dag er bare at man ikke må skyde kanonslag af mere.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 26-10-09 13:43

Skydningen skulle vel have været anmeldt hos politiet først og publiceret i den lokale sprøjte, men man skal jo ikke forlange for meget af skolelærere.........

Overlevelsestur, vorherrebevares.
Der bruger man da sine bare næver og en lommekniv (lovlig)

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 26-10-09 19:03

Citat
SKANDERBORG - Lørdag nat gjaldede skuddene i en lille skov ved Nedergårdsvej så mange gange, at en anmelder kl. 1.34 kontaktede Sydøstjyllands Politi, da han troede, at der var krybskytter på spil.

Det forstår jeg da så udmærket.Når man tænker på disse tider vi lever i,med "gunfight" på hveranden gadehjørne,og risiko for det samme i eget hjem.

Mosebaek.

Kommentar
Fra : Flash77

Dato : 26-10-09 20:08

Jeg har engang skudt en krudt-uglen og en sprængt and! Jeg skød dem med en slangebøsse! Og så fik vi en ordenlig dram bagefter! Min hund havde en promille på 6,4 bagefter. Det er en chihuahua. Jeg bruger den mest når jeg jager vildt.

Kommentar
Fra : webgun

Dato : 27-10-09 00:33

bb1.
Du må lige forklare mig hvad der er så mistænkeligt, kan ikke lige se hvor der er foregået noget fejl ved det du nævner?
Jeg forstår heller ikke det med hvad der er en god udvikling???

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 27-10-09 02:30

Kære Webgun.

Siden politiet har fået tildelt den udøvende magt vedr. jagt er det mange steder gået frygteligt over gevind, at kontrollen er skærpet er for mig OK, men der er mange eksempler på, at der nu ringes til politiet mange gange helt uden grund og af uvidenhed. Denne uvidenhed besidder den almindelige politibetjent også, så der er eksempler på, at de er rykket ud ved melding om skud efter solnedgang og har forstyrret jægere som sad på lovligt andejagt.
Der er også eksempler på, at de udføre opsøgende arbejde i form af at der sættes sedler på hocitse, som står i skel med krav om, at jægeren dokumentere at han har naboens tilladelse alle disse tiltag kendte man ikke til dengang da det var jagtkonsulentvæsnet, der havde den udøvende magt, for det var uddannede folk, som vidste hvad de havde med at gøre. Hele kniv sagen er også et godt eksempel.

Det link som jeg har skrevet viser jo med alt tydelighed, at politiet trode, at der var tale om ulovlig jagt!!!

Jeg og med mig mange andre er godt og grundig træt af hovsalovgivning og at vi på forhånd gøres mere eller mindre kriminelle blot fordi vi har en hobby.

Kommentar
Fra : webgun

Dato : 27-10-09 22:40

Ham som ringede efter polisen gjorde det rigtige. Det kunne jo faktisk være krybskytter, eller det kunne være nogle perkere, eller rockere der holdt skydeøvelse. Her på landet har vi det med at undersøge tingene lidt først. Men at mange nu er lidt mere tilbageholdene med at stikke næsen tæt på noget som siger bang,bang er forståeligt.
jeg syntes også at det er fedt at møde polisen i skoven eller mosen. De er altid flinke ved mig, og vi savler lidt over hinandens våben.

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 30-11-09 23:06

Webgun jeg bliver nød til at vide: Fik du lov til at røre????

Kommentar
Fra : webgun

Dato : 03-12-09 02:55

Ja det gjorde jeg da. og betjenten fik lige et kursus i hvordan man betjener en Winthester. så var alle glade.

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 03-12-09 05:16

Håber for dig webgun, at det var en kvindeligbetjent og det var måske en fordel at DK politi brugte winthester.

Min bil er protektet bay Smidt & Weson.....

Annuller spørgsmålet
Fra : bb1

Dato : 08-12-09 10:00

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål