/ Forside/ Interesser / Dyr / Katte / Spørgsmål
10  HelleBirg.. 1440
Kat miaver hele tiden!
Fra : PusserFalster
Vist : 2130 gange
20 point
Dato : 21-04-03 11:19

Hejsa er der nogen af jer der har prøvet at haft en kat, der havde orm, hvor den spiste uafbrudt i 5 dage ca.1 skål mad om dagen..... Vores Pusser kastede efterfølgende en spindlerorm op og fik en pille fra dyrehospitalet, som så skulle hjælpe hende!! Og det har den gjort!!:) Problemet er nu, at hun er begyndt at miave utrolig meget og holder kun op når vi nusser hende på maven!! Hun ruller sig meget på ryggen frem og tilbage og om natten står hun og kradser på soveværelsesdøren og miaver.... hun har siden lørdag kastet op to gange, men har i løbet af påslen kastet op 4 gange i alt!! Vi tror hun har mavepine, men kan ikke finde ud af om det er pga ændring i foder og/eller ormekuren hun fik!?
Er der nogen der har et godt råd til os, for vi synes det er synd for vores Pusser, at hun har ondt!!!! :( Hun leger og opfører sig primært som hun plejer, men begynder så lige pludselig at miave ustyrligt og rulle sig!!

Gode råd er os en stor hjælp!!!
Mvh PusserFalster

Kommentar
Fra : skingur

Dato : 21-04-03 11:27

kunne man forestille sig at ormene nu er døde og på en eller anden måde skal ud? Kommer de det ikke den ene vej, gør de det den anden...
Spørg din dyrlæge om du skal fodre med skånekost indtil alle de døde orm har forladt hendes organisme.
God bedring.

Kommentar
Fra : kummel

Dato : 21-04-03 12:09

noget godt hvis katten har ondt i mavsen er kogt torsk blendet med ærter. Det er en skånekost der bliver anbefalet af dyrelægen.
prøv, det kunne være det hjalp

Kommentar
Fra : PusserFalster

Dato : 21-04-03 12:14

Hvad nu hvis en kat er så kræsen, at hun KUN vil spise tørfoder og IKKE andet????

Kommentar
Fra : PusserFalster

Dato : 21-04-03 12:15

Det er 14 dage siden hun fik ormekur, så burde de døde orme ikke være ude af hendes krop på nuværende tidspunkt????

Accepteret svar
Fra : kummel

Modtaget 20 point
Dato : 21-04-03 13:25

det er ikke sikkert de døde orme er helt ude endnu tror jeg ikke, men i allefald lyder det som en ordentligt omgang maveondt ligegyldigt hvad der irriterer hende. Men det kan jo snildt være noget fuldstændigt urelateret til ormene der irriterer hende.

hmm hvis hun kun vil have tørfoder er det selvfølgelig lidt svært...du kunne prøve at faste hende i en dag, det kan både hjælpe på maven og samtidig kan det være at hun så godt alligevel kan spise lidt torsk. Prøv evt at drysse lidt tørfoder ovenpå...
Da min kat kastede meget op gav jeg hende både en ordentlig spand kattegræs og skiftede tørfoderen ud. Jeg tror nemlig at hun ikke kan tåle den slags jeg købte med tun. Det hjalp da også men jeg ved ikke om det var foderen eller kattegræsset der gjorde det.
Har du skiftet foder for nylig? Det kan være hun ikke er glad for den nye...man ved aldrig

Kommentar
Fra : kummel

Dato : 21-04-03 13:27

Forresten...hvor gammel er katten? Og er hun steriliseret?

Kommentar
Fra : Random

Dato : 21-04-03 14:12

Det kan også være en nyresten, der er ved at passere. Det kan katte godt have.
Men hvis den tisser ligeså meget som ellers, er det muligvis ik det. Nok ik andet at gøre end at spørge en dyrelæge, hvis ik der sidder et super klogt hoved her...?
Pøj pøj.

Kommentar
Fra : PusserFalster

Dato : 21-04-03 14:17

Nej hun er ikke steriliseret og hun er ca.1 1/2 år.....
Dad vi fik hende d.23/3 havde hun en smule foder med fra hendes gammel hjem, men da det løb ud kunne vi ikke finde noget magen til, så vi købte noget nyt, som vi senere har fundet ud af var meget stærkt og krydret.... men hun spiste det gladeligt i starten (da havde hun så også orm...). Så nu har vi skiftet til noget 3 foder, som er mildt og minder meget om det foder hun fik med, da vi fik hende!!

Skal det være noget specielt kattegræs?? Hvad får din kat så nu??? Hvis hun nu ikke kunne li det kattefoder hun får nu, ville hun så spise det??? Vi andre spiser jo ikke noget vi ikke kan li......
Men hun er en meget kræsen dame!! Hun vil ikke engang have leverpostej eller pølse eller tun..... :( Hun har før dem vi fik hende af været en gårdkat, så hun har jo nok været vant til lidt af hvert mht mad, men vi ved det ikke!

Kommentar
Fra : Mone

Dato : 21-04-03 14:31

Hej PusserFalster.

Jeg har altid lært, at katte ikke er kræsne, men det er os der gør dem kræsne. )

Men jeg tror altså slet ikke det har noget med foderet at gøre.

Næææe, jeg tror simpelthen at hun er i *LØBETID* Det passer i hvert fald meeeget fint med det du skriver om at hun Miaaaaver hele tiden, og er kælen.

Men jeg kan selvfølgelig ikke sige det med sikkerhed, så hvis I er i tvivl, så ville jeg
liiiige smutte forbi dyrlægen, og spørge hvad der ellers kan være i vejen med hende.
For hvis hun ikke har det godt og har ondt, så må der jo kigges på hende.

Du skriver:
"Hun leger og opfører sig primært som hun plejer, men begynder så lige pludselig at miave ustyrligt og rulle sig!!"

Ud fra det, syntes jeg ikke det ser ud til at der er noget fysisk i vejen med hende.

Held & lykke
Med venlig hilsen
Mone

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 21-04-03 16:18

Hej, PusserFalster...
Når du skriver "spindlerorm" mener du så spolorm??? -De er nemlig noget sejlivede, så det kan være, at nogle æg eller larver ikke er blevet udryddet i første omgang og nu har udviklet sig til voksne orm. Sagde dyrlægen ikke noget om, at hun skulle have flere omgange ormekur??? -Ved du, hvordan en kat opfører sig, når den er i løbetid? -Den miaver godtnok og lyder noget ynkelig, men samtidig "trykker" den sig nærmest og ligesom kryber og ryster nogen gange lidt. Jeg synes da ikke den ligefrem ruller rundt... -men hvad ved jeg... Katte er jo forskellige.
Men hvis du ikke tror, at det er løbetid, så slipper du nok ikke udenom at snakke med dyrlægen, -du kan jo i første omgang bare ringe til den dyrlæge, der har givet dig ormekuren.
God bedring med Pusseren.
Hilsen Birgitta

Godkendelse af svar
Fra : PusserFalster

Dato : 21-04-03 17:21

Tak for svaret kummel.