/ Forside/ Teknologi / Hardware / Printer / Spørgsmål
10  Bille1948 1885
striber på billedudskrift
Fra : j31
Vist : 783 gange
50 point
Dato : 21-04-03 11:10

Ved udskrift af billeder er der vandrette eller lodrette "persienner" systematisk over hele fladen. Patron er ok og alle farver virker ved printertest - HP 815 C.
Hvordan finder jeg fejlårsagen?
Johan

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 21-04-03 11:53

Måske dit grafikprogram ikke udskriver i højeste opløsning. Gå i Filer, udskriv og printer indstillinger og kig lidt på hvor høj opløsning den er sat til.

Hygge...
Søren

Accepteret svar
Fra : kummel

Modtaget 60 point
Dato : 21-04-03 12:07

Jeg havde samme problem engang men da jeg rensede dysehovederne var der ingen problemer. det burde du prøve...

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 21-04-03 13:16

Kan ikke være dysserne, da Johan har en god printertest

Kommentar
Fra : j31

Dato : 21-04-03 13:41

Hej Clan og Kummel.
Tak for forslagene. Årsagen var printerdyserne. Printeren kunne ikke klare det, men isopropylalkohol på en vatpind hjalp, det var den blå farve der åbentbart gav for lidt, kunne ikke rigtig ses på testudskriften.
Med hensyn til opløsning er det rigtigt at Bedst giver en lille forskel, men Normal er nu rimelig god.
Fortsat god påske.
Johan

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 21-04-03 13:46

Hej Johan, det var da dejligt at det kom til at virke. Jeg havde afskrevet dysserne, da du havde sagt din testudskrift var OK! Husk at acceptere kummel's svar... ellers kommer dit spørgsmål ikke væk fra vores historik.

Hygge...
Søren

Kommentar
Fra : viskinge

Dato : 21-04-03 13:49

Som nævnt skal du kører bedste kvalitet. I HP printer er der en menu, under settings & mantain, der hedder "align"
Det skal man huske at gøre, når man skifter patroner. Du får en masse lodrette og vandrette streger, udprintet, og du skal så vælge de 2 sæt der er lige. Jeg har haft samme problem, men en opretning (align) hjalp virkelig på kvaliteten.

MVH

Godkendelse af svar
Fra : j31

Dato : 21-04-03 14:06

Tak for svaret kummel.
Som skrevet havde en forsøgt flere gange med maskinel rensning af printerhovederne og testudskrift, men der skulle stærkere sager til - tak for hjælpen - det bragte mig videre.
Hilsen Johan

Kommentar
Fra : kummel

Dato : 21-04-03 15:09

det var så lidt...glad for at kunne hjælpe :)