/ Forside/ Teknologi / Internet / Hjemme sider / Spørgsmål
10  refi 3578
FTP-server
Fra : britta
Vist : 608 gange
200 point
Dato : 31-10-01 13:06

Jeg skal via en FTP-server distribuere software til et antal brugere.
Det skulle gerne gøres så let som muligt, da brugerne absolut ingen erfaring har med filhåndtering. Med andre ord: brugeren skal have så lidt indflydelse på forløbet som muligt.

Planen er at oprette en hjemmeside med links til en selvudpakkende installationsfil - so far, so good.

Men kan man automatisere processen, sådan at brugeren kan klikke på et link, der starter en auto-download, d.v.s. :
1. Windows må ikke spørge om man ønsker at gemme filen eller hvor.
2. Jeg vil også gerne selv kunne dirigere filen ned i det directory, jeg vælger at filen skal placeres i. Igen er det ikke noget, som brugeren skal involveres i.

Hilsener
Britta

Accepteret svar
Fra : gandalf

Modtaget 210 point
Dato : 31-10-01 13:56

Hej Britta

Det kan ikke lade sig gøre af sikkerhedsmæssige årsager. Du kan på ingen måde kontrollere brugernes computere udefra.
Det kunne lade sig gøre hvis man installerede et activex object på samtlige klient computere, som man kunne snakke med via javascript e.lign. men det kræver først at du skal udvikle sådan et.

Mvh Gandalf

Kommentar
Fra : bannebjerg

Dato : 31-10-01 14:04

Det lyder mest som virus eller noget man møder på de pornosider hvor brugeren "pludselig" får nye indstillinger, der ringer op til alle mulige andre end dem der var tiltænkt.

Hvis brugerne er "Så dumme" at de ikke kan finde ud af at klikke 'JA', undrer det mig de er kommet på Nettet i det hele taget.

Det kan sagtens lade sig gøre, men mit bud er at du skal i gang med at læse en masse bøger.

Godkendelse af svar
Fra : britta

Dato : 31-10-01 15:17

Tak for svaret gandalf.

Kommentar
Fra : Sonofsun

Dato : 31-10-01 18:54

well du kan jo ikke bestemme hvor filen skal ligge sig umildbart, men man kan vel "tvinge" IE til at køre et script der siger at den skal, nemt er det ikke at lave, men det kan lade sig gøre, prøv evt www.google.com og søg på active scripting.