/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Windows 7 problemer
Fra : CiviC
Vist : 972 gange
300 point
Dato : 25-10-09 22:56

Hejsa
Jeg har et par problemer, som jeg ønsker hjælp til:

1. For, at skulle kunne komme ind på min PC fra en anden PC (med XP) via netværket, skal jeg slå firewall'en fra i TDC-sikkerhedspakken (fsecure). I XP skulle jeg blot godkende mit netkort, men når jeg gør det og genåbner indstillingerne igen er mit netkort ikke godkendt længere?

2. Min Epson printer vil ikke printe noget. Når jeg prøver at udskrive bliver mine dokumenter hængende i printerkøen? Jeg har deaktiveret alt med blækkontrol og monitor. Det er det samme med og uden windows 7 driver fra Epson. Jeg har også prøvet at sætte flueben ved udskrivning direkte til printeren. Alt uden held?

3. Er der et program, der kan kopiere min harddisk over på en anden, da jeg har installeret windows på en midlertidig harddisk. Altså så jeg kan køre windows på den anden harddisk når jeg bytter den midlertidige ud?

Håber virkeligt der er nogen der kan hjælpe.

Mvh
CiViC

Kommentar
Fra : transor

Dato : 26-10-09 00:08

Ak ja .
Hvis man vil være med på de sidste unoder fra Microsoft, må man være forberedet på at det ikke virker helt. Sådan har det altid været. Vent hellere mindst 1 år til de værste fejl er rettet.

Hvis det er beta versionen du bruger er det som forventet. Ingen har lovet at det virker.

Kommentar
Fra : CiviC

Dato : 26-10-09 06:10

Det er ikke beta. Det er en engelsk version med dansk sprogpakke installeret.
Prøvede test versionen for et halvt år siden, men så vidt jeg husker var der ikke ovenstående problemer.

Mvh
CiViC

Kommentar
Fra : kivi

Dato : 26-10-09 07:05

prøv acronic det er godt til kopiere hele harddisken over på ny harddisk

Kommentar
Fra : PandaD

Dato : 26-10-09 12:53

kivi, tror du mente Acronis.
Det er en program der kan clone hele disken, og det virker til Windows 7.

Spørgsmål 2

Hvordan har du installeret printeren?

Kommentar
Fra : CiviC

Dato : 26-10-09 16:01

Ok Det må jeg ha' fundet.

Jeg har installeret printeren 3 gange.
1. gang installerede windows drivere til printeren
2. gang installerede jeg driver og software fra Epson inden jeg tilsluttede printeren
3. gang tilsluttede jeg printeren før driverne

Samme resultat hver gang. Slettede også alt med epson i regedit

Mvh
CiViC

Kommentar
Fra : CiviC

Dato : 26-10-09 16:04

Kivi...
Hvis du lige skriver en hilsen her, sender jeg nogle point:

http://kandu.dk/spg141227.aspx

Mvh
CiViC

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 27-10-09 09:00

Med programmet Acronis kan man:
Lave en sammenpakket kopi af den partition med C: (windows) eller hele harddisken.
Den laver kun kopi af det brugte område.
Lægge det på en anden harddisk

Eller bare kopiere hele harddisken over på en anden harddisk og lade den køre i stedet for.

Det er ikke svært men der kan ikke bare kastes rundt med tingene.

Så for lige at være sikker på hvad du vil.

HD 1 hvad er der på den -
HD 1 og hvad skal der være når du er færdig

HD 2 Hvad skal der være på den når du er færdig

Hvordan kobler du harddisken til mens der kopieres

Kommentar
Fra : CiviC

Dato : 27-10-09 13:57

Hardisk 1 er en 120 GB Seagate ATA (PATA hvis vi skal med på noderne )
Når jeg er færdig, skal den bare formateres og fjernes eller bruges som ekstra harddisk

Hardisk 2 er en 500 GB Samsung SATA
Når jeg er færdig skal den fungere som C-drev og skal kunne boote op i windows fra denne

Mvh
CiViC

Kommentar
Fra : CiviC

Dato : 27-10-09 13:58

PS. Jeg booter op på Harddisk 1 som indeholder windows 7

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 27-10-09 14:32

Du kan klone over på HD 2 og lade den starte op.
Men om der kan klones fra PATA til SATA ved jeg ikke

Kommentar
Fra : CiviC

Dato : 27-10-09 16:10

Ok. Så er der jo kun én måde at finde ud af det på
Venter dog lige lidt, da jeg har XP på harddisk 2 og gerne lige skulle ha windows 7 til at køre ordenligt først.

Kommentar
Fra : CiviC

Dato : 27-10-09 22:38

UUUUPPSSSS!!!!

Vedr spørgsmål 2: Indikatoren til blæk lyser istedet for at blinke og man kan åbenbart ikke udskrive i sort og hvid selvom det kun er farvepatronerne der er løbet tør. Fandt ud af at printeren heller ikke virker i XP mere. patroner ER bestilt

Mvh
CiViC

Kommentar
Fra : CiviC

Dato : 28-10-09 22:24

Hej Kivi

Tak for hjælpen. Har brugt Acronis og indtil videre virker det fint.
Tog en backup af XP og lagde Windows 7 over på drevet istedet.

Du har endnu ikke lagt en hilsen ind her: http://kandu.dk/spg141227.aspx

Mvh
CiViC