/ Forside/ Interesser / Fritid / Dykning / Spørgsmål
10  TIMO_J 140
Digitalkamera til snorkling
Fra : Draco
Vist : 831 gange
200 point
Dato : 25-10-09 13:37

Hej.

Jeg står og mangler at digitalkamera til en fornuftige penge, som jeg skal bruge mens jeg snorkler.

Nogen der kan hjælpe mig med at finde det helt rigtige, og eventuelt har nogle erfaringer med nogle kamerarer de kan dele?

Det skal helst kunne købes i danmark, eller på en dansk hjemmeside...

Kommentar
Fra : Mad_Nuser

Dato : 25-10-09 13:41

hvor langt vil du dykke ned ?
Olympus har lavet nogen der kan bruges ned til 3m uden extra uv-hus
mvh Mad-Nuser

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 25-10-09 13:41
Kommentar
Fra : granner01

Dato : 25-10-09 13:43

Jeg har forsket lidt på nettet og det ser ud til at kunne bruges

http://newz.dk/canon-eos-1d-mk-iv-tager-kampen-op-med-nikon-d3s

Kommentar
Fra : Mad_Nuser

Dato : 25-10-09 13:47

http://www.edyk.dk/shop/kamera-136c1.html

hvilken pris klasse skal det være ?

mvh Mad-Nuser

Continox.Dk

Kommentar
Fra : Mad_Nuser

Dato : 25-10-09 13:51
Kommentar
Fra : michaelmoeslund

Dato : 25-10-09 14:01

Jeg dykker en del, og har købt det her:http://www.panasonic.dk/html/da_DK/Produkter/Lumix+digitalkameraer/Superzoom/DMC-TZ6/overview/2029678/index.html?view=&useLayout=productImage

Eller det er næsten det samme

Grunden til det er, at ligeså snart du stikker næsen ned under vandet, forsvinder der rigtig meget lys, så jo større linse jo bedre,

Og så skal du jo selvfølgelig være sikker på at du kan få et hus til det, syntes også det giver mange foto muligheder med 12x optisk zoom, da man virkelig kan zoome ind på noget der er rigtig langt væk,

Kommentar
Fra : Draco

Dato : 25-10-09 14:39

jeg har ikke tænkt mig at jeg skal ret langt ned, så højst 5 meter... prisen skulle helst ikke overstige 2000 kr, men om det bliver lidt mere smadre nok ikke budgettet... :)

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 25-10-09 17:16

granner01 du skriver
Citat
Jeg har forsket lidt på nettet og det ser ud til at kunne bruges

Har du også forsket prisen

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 25-10-09 17:21

Draco, jeg tror ikke du får et digitalt kamera med undervandshus til det du har tænkt at betale - du skal helt sikkert mere end fordoble beløbet, hvis du skal have noget der fungerer optimalt.

Kommentar
Fra : jeppenp

Dato : 25-10-09 19:31

jeg har et canon ixus med tilhørende uv hus, og syntes det er langt at fortrække. både til snorkling og dykning,

det du skal huske er at det skal kunne finde hvidblancen i det svage lys, hav derfor noget hvidt plastik og indstil faver med det ! (tager lige lidt træning ved snorkling) giver vildt fede billeder !

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 27-10-09 21:36

Jeg kender ikke til sådan et kamera, men vil blot lige give dig en advarsel om at handle hos Pixmania

http://www.dr.dk/DR1/kontant/2006/05/02102331.htm

Selv om siden er skrevet på dansk, ligger firmaet i Frankrig

Kommentar
Fra : Draco

Dato : 06-11-09 12:20

mange tak for alle jeres indlæg, men der var desværre ikke lige et svar for mig... så efter mange timers søgen, fandt og købte jeg dette kamera...

http://www.olympus.dk/consumer/29_digital_camera_mju_tough-8000_20624.htm

det ser ud til at kunne klare det som jeg skal bruge det til... glæder mig i hvert fald til at se hvordan billederne bliver...

Annuller spørgsmålet
Fra : Draco

Dato : 08-11-09 12:19

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål