/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / Andet multimedie / Spørgsmål
10  miritdk 2644
Hvor ligger de nye kanaler?
Fra : johnnyBP
Vist : 628 gange
50 point
Dato : 25-10-09 12:09

Jeg har lige købt et nyt tv med mpeg4 tuner. Jeg kan lige nu se ca 30 digitale kanaler i fremragende kvalitet med en indendørs antenne bl. a. DR1, DR2, DRupdate TV2 og et hav af tyske stationer.
Jeg bor i Sønderborg og min antenne er rettet mod vest (Åbenrå Senderen)
Det undrer mig at jeg ikke kan se de nye kanaler (DR ramasjang,HD m.m). Jeg ved godt at de ikke er startet endnu, men jeg havde da forventet, at der i det mindste var prøvebillede, eller andre former for test udsendelser, men der er intet.
Jeg har søgt på nettet for at finde de nye kanalers kanalnumre eller hvilken multiplexer de ligger i, men jeg kan intet finde.
Er der nogen der kan fortælle mig hvad status er, hvor de ligger, og om det er korrekt at der ikke er noget som helst signal fra dem endnu?
(De ny kanaler kan efter sigende kun ses med MPEG 4 dekoder, så det kunne jo være at mit nye TV kun har MPEG2, selv om der står MPEG 4 fjernsynet)
MVH
Johnny

Kommentar
Fra : dova

Dato : 25-10-09 12:16

De ligger ingen steder endnu, men på den kanal der hedder DR Update er der jævnligt reklamer fra bl.a. Ramasjang

Kommentar
Fra : dova

Dato : 25-10-09 12:17

Og mit TV er et mpeg-4, så det er ikke årsagen til der ikke kan ses noget endnu

Accepteret svar
Fra : granner01

Modtaget 35 point
Dato : 25-10-09 12:18

Kanalerne er ikke kommet endnu og du har en tuner til MPeg4 indbygget i dit TV. Du må væbne dig med tålmodighed til den 1. november, så skulle alle kanalerne være funktionsdygtige.

Jeg kan tage de samme danske kanaler med en digital boks som du kan, så der er ikke noget i vejen med dit TV.

Kommentar
Fra : gril

Dato : 25-10-09 12:53

Bare rolig der skal nok komme.

jeg kigget os efter dem i går men jeg kan heller ikke finder med i nu der går jo os lige en lille uge før de går i luften

Kommentar
Fra : vvdriver

Dato : 25-10-09 13:49

[CITAT]Spørgsmål
- Ubesvarede 1
- Besvarede 2
- Annullerede 7
- Slettede 0
Ialt 10
[/CITAT
Jeg tror ikke du kan se nogle kanaler på dit tv.
De er alle annuleret.
vvdriver

Kommentar
Fra : severino

Dato : 25-10-09 15:53

Det kan undre en eller anden, at hver gang vvdriver er på banen, så er det oftest et kopi af en eller anden statestik, men sjældnere noget konstruktivt og brugbart!

Hvis du kan modtage de kanaler du nævner, så kommer de andre automatisk, når de bliver sendt i luften.
Det DIGITALE TV virker på en helt anden måde, forstået på den måde, at de bliver sendt i bundter på samme kanal. I modsætning til de analoge kanaler, som skal have hver sin frekvens, så kan man med digital signaler, multiplexe dem på samme kanal, som din digitale tuner så skiller ad, så du kan vælge det program som du sover bedst til

Kommentar
Fra : vvdriver

Dato : 25-10-09 17:05

Fra severino
[Det kan undre en eller anden, at hver gang vvdriver er på banen, så er det oftest et kopi af en eller anden statestik, men sjældnere noget konstruktivt og brugbart!
[/CITAT]

Det kan jeg fortælle dig ganske kort.
Der var engang,der gjorte jeg meget ud af at hjælpe andre med spørgsmål.
Det viste sig senere at de annulerede spørgsmålet.
Dem der bare annuler deres spørgsmål,hader jeg lige så meget som alle de som har mange dobbeltprofiler (dobbelt profiler er ellers meget omtalt).
Når jeg viser deres statestik er det med håb om at de vil blackliste mig,således jeg ikke kommer til at bruge tid på dem.
vvdriver

Kommentar
Fra : severino

Dato : 25-10-09 18:09

Citat
således jeg ikke kommer til at bruge tid på dem.
vvdriver

Man kan jo også lade være med at svare, ved simpelthend at ignorere dem!
Sværere er det da heller ikke!

Kommentar
Fra : vvdriver

Dato : 25-10-09 19:09

Til severino
Jeg hopper ud af johnyBP`` tråd.
Opretter i morgen en tråd under Smaltalk,så kan alle komme til orde?
vvdriver

Godkendelse af svar
Fra : johnnyBP

Dato : 01-11-09 10:18

Tak for svaret granner01.
Det ville for en TV ekspert være et let spørgsmål. Jeg havde forventet et mere teknisk nuanceret svar med kanalnumre, MUX1 osv samt årsagen til at man på daværende tidspunkt ikke kunne se de nye kanaler. Nu har jeg fået dem, præcis som du profeterede, og jeg fandt undervejs ud af, at det jo var nødvendigt at slukke for de gamle kanaler, før man kunne sende på de nye, da de ligger på samme frekvenser.
Der var ingen besvarelser på det niveau, men dit svar var alligevel det mest konstruktive, så du løber med pointene .
Tak til alle

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 01-11-09 14:24

Selv tak du og glæd dig over at dit TV fungerer.