/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Mobil-Telefoni / Spørgsmål
10  g_h 4281
Problemer med levering af Sms
Fra : Basse8435
Vist : 1136 gange
100 point
Dato : 25-10-09 08:16

Hei.

Er der flere end mig der har problemer med at få leveret sine sms fra sin tlf.

har the voice mobil som køre via tdc netværk

hvad kan problemet være.

Kommentar
Fra : stilkene

Dato : 25-10-09 08:24

Jeg har en tid endnu, også en udbyder som bruger TDC-master, og har bla.a også dette problem til tider, og har konkluderet at det var når der var trængsel på masten, at man blev stillet i kø.

Kommentar
Fra : Basse8435

Dato : 25-10-09 08:25

havde du også problemer med modtage ?

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 25-10-09 08:41

Jeg har prøvet et par gange, hvor jeg fik beskeden

Beskeden kunne ikke leveret... så her jeg sendt igen... med samme besked

Når jeg har gjort det nogle gange har jeg droppet at sende, og lige pludselig får jeg af vide fra modtageren, at nu er beskeden feset ind, --- modtageren har så modtaget alle de beskeder der ellers ikke kunne leveres

Når jeg siden har oplevet det sammen, har jeg begrænset mit senderi, for de kommer åbenbart frem på et tidspunkt (måske det har noget med vejrforhold/sendetrafikken at gøre?)

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 25-10-09 11:04

Hvis jeg ikke får ryddet op i mine sms, kan jeg på et tidspunkt ikke modtage flere og så ringer mine børn og siger, at nu skal jeg få ryddet op, for de kan ikke sende til mig.

Jeg ved ikke om det også kan være problemet.

Kommentar
Fra : Basse8435

Dato : 25-10-09 12:33

jeg aner det ikke nu prøver jeg et andet selskab og ser om det hjælper

Kommentar
Fra : Gniske

Dato : 13-11-09 20:21

Jeg arbejder hos en af konkurrenterne, og mener at jeg har et par forslag til hvad problemet kan være, når du ikke modtager sms'er:

1) Hukommelsen i din telefon er fuld, og kan derfor ikke lagre flere beskeder. Du er derfor nødsaget til at frigøre noget plads på din telefon. Det gøres ved, at slette beskeder i din indbakke og bakken for sendte beskeder. Herefter skulle du kunne modtage nye beskeder.

2) Nogle telefoners software har det med at drille, og vil ikke accepterer de indkommende beskeder fra beskedcentralerne. Det første du skal gøre er, at tage dit SIM-kort ud af telefonen, og sætte den i en anden telefon. På den måde vil du modtage de sms-beskeder, som afventer til dig på beskedcentralen på den anden telefon. Herefter kan du sætte SIM kortet tilbage i din egen telefon, og så kan du modtage igen (indtil næste gang). Du bør dog opdatere softwaren på telefonen. Vejledning til dette findes typisk på producenternes hjemmesider eller spørg din udbyder.

3) I sjældne tilfælde kan det routningsproblemer fra specifikke numre til dit nummer. Du vil som regel opleve, at det, i disse tilfælde, er fra enkeltstående numre, hvor du ikke kan modtage beskeder. Det vil derfor være nødvendig for afsenderen, at fejlmelde dette hos sit selskab. Hav oplysninger klar med afsender og modtages nummer og præcis dato og tidspunkt for afsendelse. Så kan teleselskabernes 2nd level-supportere finde de enkelte beskeder os se hvor de fejler.

Jeg håber det kunne afhjælpe problemet.