/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Min mus flyver rundt
Fra : toyota34
Vist : 1586 gange
100 point
Dato : 25-10-09 07:22

Min mus flytter sig uhæmmet rundt på skærmen, bedst som jeg står og skal klikke på et objekt flytter musen sig eks. op i hjørnet af skærmen eller ned på start eller andet.
Hvor kan man indstille dette - hvis det kan indstilles?

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 25-10-09 07:26

Et par friske batterier og en rensning af linsen under musen kan gøre underværker,
hvis det altså er en trådløs optisk mus

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 25-10-09 07:26

Start maskinen i fejlsikret tilstand, og rens den for malware og virus.

Kommentar
Fra : Tilde38

Dato : 25-10-09 07:27

ja du kan. Kontrolpanet Mus Og så kan du regulere om den skal være hurtig eller langsom

Kommentar
Fra : toyota34

Dato : 25-10-09 07:40

1. Jeg har forsøgt med flere forskellige mus - så det er ikke det.
2. Der er ikke virus eller andet på maskinen - er tjekket.
3. Hvilken parameter skal jeg sætte for at den ikke rykker rundt af sig selv? Skal det være langsom eller hurtig eller?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 25-10-09 07:48

Citat
Jeg har forsøgt med flere forskellige mus - så det er ikke det

Jo...

Det hjælper ikke med andre mus hvis det er de samme batterier du propper i

Så må ALLE musene jo have været defekte....

En "mus" er et meget simpelt stykke pegeredskab, men det kan selvfølgelig være "modtageren" den ikke rigtig kan finde, eller forstyrrelser fra andet udstyr......

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 25-10-09 07:48

Fødderne kan blive lidt fedtede og derved holde fast på et langt hår der kilder musen på det vigtigste sted, og så fiser den forvirret rundt.

Så om på ryggen med dyret og rens fusserne.

Musens forældre havde en kugle i maven, der skulle man rense kuglen nu og da i opvasken samt rense bughulen forsigtigt med en vatpind da nullermænd der også fik cursoren itl at opføre sig underligt.

Kommentar
Fra : toyota34

Dato : 25-10-09 07:52

Refi - jeg har forsøgt med mus både trådløse og de gode gamle med ledning og uden batteri, så jeg mener jeg har dækket området
Jeg tror det er en eller anden opsætning - ved bare ikke hvor og hvordan

Kommentar
Fra : yearhouse

Dato : 25-10-09 07:52

Jeg har osse haft en...flagre-mus. (hø hø)

Mit problem var stikket i computeren. Det gik over da jeg skiftede til trådløs (USB) og musen "landede" igen på kommando.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 25-10-09 07:54

Hvis det er en USB sender/modtager du bruger til din mus,
så prøv at sætte den i en anden USB port,
jeg har lige haft problemer med min mus,
den hang tit og reagerede ikke, 7-9-13, den virker ok endnu

Kommentar
Fra : yearhouse

Dato : 25-10-09 07:54

Har du noget "magnetisk" udstyr i umiddelbar nærhed?

Kommentar
Fra : troldenesdhb

Dato : 25-10-09 08:17

Jeg har samme problem.

Hvis jeg ligger min mobil for tæt på senderen/modtageren, eller imellem signalet
Hvis jeg stiller min trådløs telefon lader for tæt

Kommentar
Fra : eaatbs

Dato : 25-10-09 12:41

Kontrolpanel -> Mus -> Markørindstillinger

Accepteret svar
Fra : molokyle

Modtaget 100 point
Dato : 25-10-09 20:21

1.) http://www.amoswong.com/erratic-dell-mouse-movement-problem.html
2.) http://forums.cnet.com/5208-6132_102-0.html?threadID=63007&start=90
3.) http://forums.techguy.org/windows-nt-2000-xp/476768-erratic-mouse-movement.html
4.) http://forums.pcworld.co.nz/archive/index.php/t-43788.html
5.) http://www.askdavetaylor.com/weird_leaping_mouse_problems.html

..mit bud ...hvis der ikke er tale om et defekt stik ..eller SPY-/MALWARE?

..er; at rense din registringsdatabase med f.eks. TweakNow RegCleaner, Ccleaner eller IOBIT's Advanced Systemcare.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 25-10-09 20:23

registringsdatabase ???

REGISTRERINGSDATABASE ...naturligvis

</MOLOKYLE>

Godkendelse af svar
Fra : toyota34

Dato : 16-11-09 17:34

Tak for svaret molokyle.

Kommentar
Fra : Amiond

Dato : 12-09-11 22:46

Spyware kan sabotere dit anti-virus program, så det ikke finder virus.. Det er vigtigt at du starter din pc op i fejlsikret tilstand med netværksunderstøttelse, og scanner med et online antivirus.

Det lyder meget som spyware.. Jeg har selv hacket mig ind på en netbank med den slagt, så jeg ved hvad man kan udrette..

Her viser jeg i go'morgen Danmark og station2 hvad man kan med spyware: http://www.youtube.com/user/phiber84?blend=4&ob=5#p/a/9BACFF9F40B1A1F2/1/hclmdgNKZFQ