/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / Linux / Spørgsmål
10  BjarneD 875
Netværk I Linux
Fra : www.snuseren.dk
Vist : 324 gange
85 point
Dato : 21-04-03 09:14

Hej!

Jeg har et SMC2662W EZ Connect trådløst USB netkort, men hvordan får jeg den på et trådløs netværk?? Jeg har vist nok fået installeret driveren rigtigt, men hvor vælger man sin arbejdsgruppe/workgroup og alt det man skal konfigurere før at den kan få forbindelse til routeren? Hvis det skulle hjælpe noget er det en d-link router, men det skulle vel være unødvendigt. Jeg har desværre ikke så mange points, men jeg vil blive utrolig glad, hvis der er nogen der vil svare
Det skal køre på en Linux Mandrake 9.1, på en 501 mhz. Alt kører, bortset fra nettet

På forhånd tak

MVH
Anders

Kommentar
Fra : ZeroX

Dato : 21-04-03 13:52

Du skal ikke tage mig på ordet....et stykke tid siden jeg har brugt Mandrake....men jeg mener at du som root kan bruge kommandoen netconf.
Arbejdsgruppe/Workgroup skal konfigureres i smb.conf som ligger i /etc/smb.conf
hvor:
workgroup=whatever
skal skrives under
[global] sektionen

MVH
ZeroX

Kommentar
Fra : www.snuseren.dk

Dato : 21-04-03 14:06

Okay, tak for svaret, men jeg har altså lidt problemer med at køre som root. Hvad skal jeg gøre for det?? Jeg har prøvet noget, hvor der står at jeg skal køre som root, men der står ikke hvor jeg skal køre root.

Kommentar
Fra : jaodu

Dato : 10-05-03 13:35

som jeg ved du skal log af og login som ROOT.

Kommentar
Fra : megafedt

Dato : 14-05-03 00:24

Du kan vel også bare skrive "su" og root-passwordet efterfulgt af de root-kommandoer du vil give (i en xterm-prompt). Mener du kan trykke alt-F2 under X, hvis du kører grafisk konsol og så dukker "run"-prompten op... Alternativt ctrl+alt+f1 til f6 giver jo dig nogle nye login-prompts.