/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Kandu.dk / Spørgsmål
10  arne.jako.. 6470
Filtyper og programmer der kan åbne dem
Fra : ibasa
Vist : 450 gange
50 point
Dato : 21-04-03 08:16

Ved brug af Outlook Express 6.0 kommer der ofte vedhæftede filer med. I mange tilfælde er jeg ikke i stand til at åbne den, idet jeg ikke er i stand til at finde det program der kan åbne den. Hvor og hvordan kan jeg få en liste over filtyper og de tilhørende programmer.

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 21-04-03 08:36

Uhhh! Det er et STORT emne, men hvis vedhæftede filer ikke kan åbnes, så kan det skyldes, at du ikke har det program installeret, hvori den vedhæftede fil er lavet. Windows finder "normalt" selv ud af hvilke programmer, som skal åbne hvad.
Det er endelsen på fil-navnet, som bestemmer (tilkendegiver) hvilket program, som skal åbne filen.

F.eks
xxxx.doc = Word
xxxx..xls = Excel
xxxx.pdf = Adobe Acrobat Reader
listen er lige så stor som der findes programmer

Hygge...
Søren

Kommentar
Fra : oldwiking

Dato : 21-04-03 08:41

en Fil type er primært bestemt af endelsen som kan anvendes til automatisk at åbne et dertil egnet program. Sekundært ligger der som regel også en kodeinformation i filens header som kan fortælle programmet om filens indhold er af en relevant karakter.
Du kan forsøge at bruge dine programmer manuelt til at åbne en relevant fil men du kan ikke ændre en fil's karakteristik ved en sådan åbning eller at ændre endelsen.
Indrømmet det ville nok være en god ide med et generelt program som kunne analyserer filer og anvise hvilke programmer der kunne anvendes.
For multimedia området har blandt andet ATI lavet en Library Utility Program men det er bagt ind i en pakke som kun kan bruges i forbindelse med en hardware som har prisgrænsen KR 1500,00 og kun er egnet for multimedia filer.

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 21-04-03 08:44

Et lille link til hvor du kan hente et program som kan se MS-Office filer http://bounce.tucows.com/cgi-bin/bounce?id=search_v3¶ms=pos=10%3Bcpc_id=0;t=1050899750&url=http://tucows.tdconline.dk/preview/293621.html

License: Freeware

Information:
This allows you to share your Microsoft Office files with people who have versions of Office, or with people who don't have Office at all.
File convertors and viewers are built into the software.

Also Available:
Access
PowerPoint
Excel
Conversion Pack

Accepteret svar
Fra : CLAN

Modtaget 60 point
Dato : 21-04-03 08:47
Kommentar
Fra : xou

Dato : 21-04-03 09:34

hej !
lidt af dit spørsmål var en liste om hvilke programmer der åbne hvad.på din egen pc kan du se hvilke de programmer
du har indstalleret og filtyper der åbner dem,altså når du f.eks klikker på et xxxx.doc åbner det wordpad.
start-kontrol panel--mappeindstilliger(elller DENNE COMPUTER-FANNEN FUNKTIONER-MAPPEINDSTILLIGER)
find fanen filtyper(søger) - klik på en fil og du få en beskrivelse af hvad den åbner.Lidt mere dybtgåenede er at de filtyper der åbnes gør det fordi der er et utal af nøgler i registreringsdatabaseb som åbner ,og finder ud af hvad der skal
gøres ved den på gældene handling.se registrerinfgsdatabasen:klik på KØR i menuen start og skriv:regedit -pas på ikke at ændre noget kan gøre windows ubrugelig.med andre ord kan en ødelagt registeringsdatabase gøre at du ikke kan ånen en fil selom du har programmet,men som CLAN siger er det nok årsagen.

Godkendelse af svar
Fra : ibasa

Dato : 21-04-03 10:08

Tak for svaret CLAN. Der er blot den hage ved det at det ikke ser ud til at hjælpe mig

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 21-04-03 11:07

Du bliver så nød til at spørge afsenderen om hvilket program han/hun har lavet den vedhæftede fil i. Hvis det er billed filer du får, så kan jeg på det varmeste anbefale dig at installere IfranView, den kan næsten alt (bruger den selv meget). Programmet er gratis og kan hentes på http://www.irfanview.com/ i min verden (undskyld) et SKIDE godt program.

Lykke til
Søren

Kommentar
Fra : ibasa

Dato : 21-04-03 11:58

ifranwiew plug-in hentet men, kan ikke finde folder ?????
som du ser er jeg begynder i denne her diciplin