/ Forside/ Interesser / Hus og have / Til- og ombygning / Spørgsmål
10  McBobo 1070
Trappe
Fra : gregers7
Vist : 3780 gange
40 point
Dato : 21-04-03 07:26

Er der nogen der ligge inde med en tegning på en trappe, enten 1/4 eller ligeløbs. etagehøjden er 270cm.Eller nogen gode links til tegninger

Accepteret svar
Fra : gch123

Modtaget 50 point
Dato : 21-04-03 07:48

hej

prøv at kikke her http://www.gunner-skovsby.dk/GS2.htm

Mvh
GCH

Kommentar
Fra : ymot

Dato : 22-04-03 22:44

Kender du ikke en tømrer?eller kender en der kender en!!

Det er lidt svært at forklare ved at skrive!!!

Det gælder om at få en god gang i trappen, trinhøjde skal være fra 18-21 cm så må du se hvordan det går op i 270 cm

Der er en formel til udregning 2*stigning+1 grund=590-610mm,så får du en god trappe at gå på.

Men lige at lave en 1/4 svings trappe det er straks mere omfattende,der skal du til at snøre trappen op på profilplader ,med ganglinier tappetrekanter og meget andet.

Jeg kan ikke give dig nogle links, men se om du ikke kan få fat i bog på biblioteket fra erhvervsskolernes forlag 1999 fra tømrerfaget der er et afsnit der omhandler trapper

Men vis jeg var dig ,der skal lave en 1/4 svingstrappe ville jeg spørge en tømrer til råds der kan hjælpe med at snøre den op,

Tro mig det kan let gå galdt!!!! men ellers et godt project

Go fornøjelse M.V.H Tømreren

Godkendelse af svar
Fra : gregers7

Dato : 02-05-03 22:15

Tak for svaret gch123.